3 månaders som suger på tummen
Bara nyfiken...flera som har bebisar som suger på tummen? Alma har napp men spottar gärna ut den och tar tummen istället.
Bara nyfiken...flera som har bebisar som suger på tummen? Alma har napp men spottar gärna ut den och tar tummen istället.
Ingen av min barn gör det men jag minns att min lilla syster gjorde det. Hon sög på tummen från hon var bebis sedan slutade hon vid sju års åldern eller något. tycker dock att det är så sött.
Japp, Maja har tummen, hon fattar inte hur man gör med nappen Hon är snart 7 månader
Ser hur gulligt ut som helst när hon suger på tummetotten men hur bra det egentligen är vet jag inte. För- och nackdelar med allt antar jag. Nappen kan man ju gömma sedan när det börjar bli dags att sluta :) Tummen har hon ju alltid med sig...
Jonathan är 2½ och har aldrig lyckats med nappar utan har sin tumme, men det blir mindre o mindre.
Vi provade med alla sorters olika nappar när han var riktigt liten men nä dom spottade han så långt han kunde och så tog han sin lille tumme
En stor fördel med tummen som jag har sett är att han kan inte leka och ha den sammtidigt som många kompisars barn har med nappar. En del går ju med napp dygnet runt och får eksem och dåliga tänder av det... Jonathan tar endast tummen om han är ledsen eller trött, har oxå funderat på hur det blir att få honom att sluta men än lägger jag inte ner så mycket kraft på det, jag tror att det ger sig...
Min yngsta kille sög oxå på tummen redan från födseln. Nappen kom som en projektil när vi försökte ge honom den
Väldigt sött när man är liten och ja man glömmer ju inte tummen. Men man kan inte ge den till tomten när man ska sluta, och sluta är svårt hm. Anton var 12 år innan han blev av med tummetott beroendet
Det första min dotter gjorde när hon kom ut var att stoppa tummen i munnen och så sög hon på den jättelänge. Nu är hon 10 veckor och tummen åker fortfarande in i munnen ibland, men inte särskilt ofta. Nappen använder hon också, men inte så mycket den heller, mest i vagnen och babyskyddet.