• Juni 06

Hur vet man om ens barn har fått öroninflammation

Har en son som vakanr på kvällen och är jätte ledsen. OCh nu på morgonen har han varit så ledsen. Har tagit sig på örat.

• Svar på tråden Hur vet man om ens barn har fått öroninflammation
  • Octobers

Generellt sätt så brukar dom få feber om det är en öroninflamation, men ring VC och kolla om du kan få komma in och göra en kontroll om du är orolig. Annars är www.vardguiden.se ett tips.

• Marvelina

frågade läkare förra veckan och hon sa att de skriker och gråter på natten. låter misstänkt, jag hade gått till läk med honom.

marvelina - not new and definitely not improved
  • snabla

vanligast är ju att de får feber i samband m det behöver inte alltid vara så, tryck litegrann på flärpen till örat mot innerörat o kolla om han reagerar på det i så fall borde du nog beöka bvc.

• Juni 06

Han har feber också. Eller han hade 39 igår och idag på morgonen bara 37.3 och det är ju ingen feber. Febern går upp och ner.

• Hani A

Jag hade gått till läkaren, jag gick till läkaren en gång med min son för jag tyckte han hade börjat höra så dåligt, det visade sig att han hade öroninflamation på båda öronen, han hade inte haft feber eller ont någonting så det är ju alltid bättre att kolla för säkerhets skull.

• Juni 06

Jag försöker ringa till vårdcentralen men kommer inte fram. Är visst mångs som ringer. Kom att tänka på en sak i 2 dagar på kvällen har han varit så ledsen och hostat mycket så han har kräks. Kan dom ha så ont så dom gråter massa och kräks.

• Octobers

Det är dax för dig att besöka läkaren låter det som. Har ni ingen jourläkare hos er? Vi har på vår VC att antingen går man till husläkaren eller så ringer man den lilla akuten på VC så får man en tid där samma dag.

• Juni 06

Har varit på vårdcentralen idag. Men dom hitta inget fel på honom. Förutom att han är förkyld och hostig och har ögoninflammation men det visse vi ju redan.

Svar på tråden Hur vet man om ens barn har fått öroninflammation