• Äldre 20 Feb 09:27
    1983 visningar
    15 svar
    15
    1983

    Uppgraderingar i -08

    Är det någon som vet om det skett några uppgraderingar i -08:orna. Jag och frugan var på MVC i förra veckan och beställde en. Vi har en -06:a sedan tidigare och det var en del problem med kommunikationen i början. Nu funkar den men det tog tid. Jag vet att -08:orna bara varit ute några månader men någon av er vet säkert om det hänt något. Vi väntar leverans i September.

  • Svar på tråden Uppgraderingar i -08
  • SuperM­icke
    Äldre 20 Feb 11:18
    #1

    Jag har hört att -08:orna är betydligt mindre än -06:orna, men jag har faktiskt inte sett någon själv ännu så jag kan inte komma med så mycket mer information.

  • Äldre 20 Feb 11:24
    #2
    SuperMicke skrev 2008-02-20 11:18:08 följande:
    Jag har hört att -08:orna är betydligt mindre än -06:orna, men jag har faktiskt inte sett någon själv ännu så jag kan inte komma med så mycket mer information.
    Det skulle underlätta. 06:an var en stor krabat, så det var ett problem vid leveransen.
  • soulma­t
    Äldre 22 Feb 19:22
    #3

    Fin årsmodell 08:orna, väntar en i juni, tycker dock det är lång väntetid, men det blir otroligt intressant och se hur "det" ser ut.

  • cDk3r
    Äldre 23 Feb 08:41
    #4

    congratz :)

    Hoppas att leveransen av -08'orna blir säkrare än -06. Jag beställde ett NHL-proffs, Rallyförare & Motocrossförare -06 men jag tycks ha fått någon form av rivningsarbetare istället. Någon mer som råkat ut för detta? Är det någon känd bugg?

  • Rimfax­e
    Äldre 23 Feb 09:22
    #5

    Hmmm.
    Hur sjutton gjorde ni beställningen? Jag som är lite nybörjare ännu på detta tar tacksamt emot förslag.

    Nu när jag tänker på det så har jag inte ens sett beställningsformuläret. Kanske var frugan som fyllde i det!!! :S Ujuj, det kan ju bli vad som!
    Hur gör man om man vill plocka på nya features och extrautrustning såhär i efterhand? Leverans är inte förrän 28mars så det kanske går att plocka på lite extra detaljer.
    Hoppas på extra lukt och luftfilter, backventil på tankröret för undvikande av kräx osv...

    Tacksam för svar :)

  • cDk3r
    Äldre 23 Feb 09:40
    #6

    Rimfaxe

    Själv beställde jag ett ljuddämpar system från KTM innan leverans. Det hjälpte dock föga.

    www.ktm.com.au/files/grabdoc.php&id=1118

  • Äldre 23 Feb 10:00
    #7

    cDk3r:

    Det är en känd bugg. Beställer man NHL- eller Fotbollsproffs finns risken att det blir en rivningsarbetare. Det löser sig tydligen med tiden, men det kräver att man uppgraderar sig själv till "Hockeyfarsa" först!

    Ljud- och luktdämpning är inte så viktigt för min del. 06:an var ganska trevlig på det sättet. Relativt tystgående och regelbunden i viloläge och bränsletillförsel. Kommunikationsgränssnittet däremot behöver förbättras. Det tog 1,5 år innan man kunde få någon vettig feedback på fraser som "låt bli" eller "vad vill du?".

  • painte­r
    Äldre 23 Feb 10:23
    #8

    Har hör att man kan hålla till höger och vissla om man vill att beställningen ska bli en kille???

    Ni som har gjort en sådan beställning förut, är det något som stämmer?
    Eller är det bara att vänta och se vad som kommer tills DHL kommmer och ställer paketet utanför dörren och ringer på?

  • cDk3r
    Äldre 23 Feb 10:39
    #9

    Tyrell

    Det ante mig. Jag har bokat tid för hockeyfarsa-uppgradering samt ett konverteringskit rivningsarbetare->FBK-spelare, det fanns dock inte tid förens -10.

  • cDk3r
    Äldre 23 Feb 10:40
    #10

    painter:

    Vid beställning av kille så hängde jag i knäveck i en dörrpost och spelade munspel. Det är coachens tips.

  • painte­r
    Äldre 23 Feb 17:32
    #11

    Ja min kära far har just nu sina drömmar , så att han har börjat kolla in 4hjulingar på jula..

    Håller me cDk3r.. fast tror att den buggen som -06 har angående rivningstendensen.. Fanns även på modell -05 i ett tidigt skede...

  • soulma­t
    Äldre 23 Feb 19:29
    #12

    painter Det där med att hålla till höger och vissla var någonting nytt och intressant.
    Rimfaxe du är nästan ute i senaste laget för extrautrustning, måste vara ute i god tid. Min levereras först i juni så jag har ju lite tid att sitta och välja ut mina extraprylar jag vill ha.

  • Äldre 23 Feb 20:53
    #13

    06:an är en kille och det var varken visslingar eller munspel inblandade. Men så har jag andra perversioner som lockar...

  • Äldre 24 Feb 03:49
    #14

    Misstänkt defekt i 08:orna = Missljud, lätt att lokalisera, men ruggigt svårt att åtgärda, och så fungerar de som bäst nattetid.

  • cDk3r
    Äldre 24 Feb 08:02
    #15

    tyrell
    Låt mig gissa, kan det vara den beryktade mistelluren?

Svar på tråden Uppgraderingar i -08