Några fler gravida med MYCKET åderbråck på benen? :-(
Jag har oplanerat blivit gravid med nr 3. Har massor med fula stora åderbråck efter barn ett och två som jag hade tänkt försöka få operera bort så fort andra barnet börjat gå. Istället blir jag gravid på nytt... Åderbråck känns inte som en anledning till abort samtidigt som jag inte vet hur tusan mina ben ska orka en till graviditet!
Vi har mycket åderbråck i släkten, mamma har även haft djup ventrombos som höll på att kosta henne livet. Jag använder lårhöga stödstrumpor men har ändå tunga svullna ben för att inte tala om hur ONT det gör över åderbråcken.
I mitten-slutet av graviditet får jag dessutom åderbråck i underlivet (dessa har gått tillbaka efteråt) så att jag knappt kan sitta.
Känns som man hade behövt operera detta AKUT för att ens kunna genomgå gravidteten!!!
Någon fler?? Känns så himla trist och tungt.
Denna gång kommer jag dessutom vara höggravid över sommaren. Jag hoppas på en sval sommar för jag har inte visat mig i shorts/kjol på flera år pga mina långa ringlande äckliga "maskar" på benen! Har även stora fläckar liknande blåmärken efter flera små kärl som spruckit. *ledsen*