• sandy sandy

I vilken vecka fick ni reda på könet?

Ska på första UL imorn, å är då i v.17 (16+0)
    Vi vill absolut ta reda på könet men ja känner mig tveksam om de e för tidigt att få reda på det imorn... Va tror ni? Någon som fått reda på det så tidigt?

• Svar på tråden I vilken vecka fick ni reda på könet?
  • Spartacus

ska ni ta reda på könet så gör ett riktigt köns-ul på en privatklinik!

den typen att bestämning som ges på rutin-UL är väldigt osäker,
    dels pga att det är så pass tidigt att könen fortfarande ka se liknande ut, men även för att personalen ofta inte är tillräckligt rutinerade och dessutom har andra medicinska kontroller som ligger före att se könet, dom har ju även tidspress på ett helt annat sätt!

vänta och gör ett rikigt köns-ul om ni vill vara säkra på svaret!

vi gjorde våran efte vecka 24-25 och fick ett väldigt tydlit svar, samt bildbevis

• molly100

Var i v 18 (17+3) när vi fick veta. Tror det bör gå. Fråga. Vi inledde typ med att säga att vi vet att det inte är säkert, men... Fast hon som gjorde UL sa att hon var till 99% säker på att det var en tjej, och verkade främst kolla på andra saker än själva könet - typ bäcken och sånt. Har tyckt det känns bra att veta kön, inte för att det spelar någon som helst roll, men lättare att tänka på det som en person.

• Trinis

Vi fick besked på rutinultraljudet som vi gjorde vecka 18 att det var för tidigt att få reda på det då. Jag är nu i vecka 26, och var på mammamia, en privatklinik i Göteborg och fick reda på det i måndags.

• siamusen

V. 15+1.

Ska inte vara för tidigt för dig, men det beror även pa hur barnet ligger och hur duktig den person som tittar är.

• Svillan

På rutin-ul i v 19 kunde hon inte se. Hon visade oss precis var man skulle se och där var det bara svart. Min moderkaka skuggade ganske mycket oxå.
    Men i v 27 var jag in på förlossningen pga mycket sd och då kunde bm och vi se helt tydligt att det är en tjej. Har fått det bekräftat senare oxå...

Aron 060411 & lillasyster bf 080302
  • Moomin

I v.27. Jag var på Köns-UL på BMG i Göteborg.

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • Elpida

Vi fick reda på det när vi gjorde nupp testet, v12+4!
    Hon sa att det var 95% säkert, han visade upp sej så fint. I v 14+3 fick jag det även skriftlig.
    Jag har även gjort fostervattenprov så jag vet att det stämmer. Det är en kille i magen.
    Det beror ju på hur mycket fostret samarbetar, om utrustningen och läkaren är bra också,dessutom är inte alla läkare som vill tala om könet.

• tove06

på rutin ul v 17,så det är inte för tidigt

Svar på tråden I vilken vecka fick ni reda på könet?