• Pshevil

Någon som haft/har sitt barn på Vasa förskola i Linköping?

Är det någon som haft eller har sitt barn på Vasa förskola? Hur trivs ni med förskolan? Rutiner etc? Skulle vilja ha förälders erfarenhet av förskolan.

Vi står i kö till både Vasa och Jollen i Vasastaden och till den privata Montessori-förskolan Vita Svanen. Hoppas på plats till sommaren på något av ställena. Just nu vill vi helst ha på Vita Svanen, men Vasa kanske är så bra att vi ändrar inställning?

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Svar på tråden Någon som haft/har sitt barn på Vasa förskola i Linköping?
  • petsod

Har ingen erfarenhet av ovanstående fs MEN har min dotter på Barnens Hus i Tannefors (montessori) och kan starkt rekommendera deras pedagogik.
    Vi stod i kö till Vita Svanen men fick som sagt var plats på BH istället.
    Har bara hört positivt om Vita Svanen och en av våra föräldrar på BH jobbar där.

Besök de olika fs och följ sedan din magkänsla.

• Pshevil
    petsod skrev 2008-02-20 11:34:03 följande:
    Har ingen erfarenhet av ovanstående fs MEN har min dotter på Barnens Hus i Tannefors (montessori) och kan starkt rekommendera deras pedagogik.Vi stod i kö till Vita Svanen men fick som sagt var plats på BH istället. Har bara hört positivt om Vita Svanen och en av våra föräldrar på BH jobbar där.Besök de olika fs och följ sedan din magkänsla.
    Tack för ditt svar!

Ja, vi har varit på alla ställena och hälsat på och det kändes väldigt bra på Vita Svanen. Det var så lugnt och skönt och alla leksakerna kändes på sonens nivå. En stor skillnad mellan Vita Svanen och framför allt Jollen var att leksakerna stod framme, på Jollen var nästan allt undanplockat kändes det som... Dessutom har vi kompisar och bekanta som har sina barn på Vita Svanen, de tycker det är jättebra.

Men jag har inte hört någon prata om Vasa så därför är jag lite nyfiken på det. Dessutom ligger det närmare både bostad och jobb, iofs inte viktigare än att förskolan är bra men skulle gärna vilja veta lite...
  • Pshevil

Ingen som haft sitt barn på Vasa förskola?

Svar på tråden Någon som haft/har sitt barn på Vasa förskola i Linköping?