• Bei Bei

Ok att tvätta mitt i natten?

Vi har kräksjukan sen i fredags och i gårkväll kräktes min dotter 3 ggr i sin säng. (hann bädda rent mellan varje gång)
    Tillslut var hela badrummet belägrat med kräksiga lakan/täcken/kuddar/handdukar osv. Så jag satte igång tvättmaskinen för att slippa värsta stanken. Då var klockan en bit över 00 på natten.
    Funderar på om jag skulle skriva en lapp till närmsta grannen och be om ursäkt samt förklara varför vi körde maskinen så sent. Behövs det tycker ni?
    Är det ok, eller vad tycker ni? Vi hör deras tvättmaskin bara när den centrifugerar så jag körde ett program utan centrifugen och körde centrifugen nu i morse istället.

♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Svar på tråden Ok att tvätta mitt i natten?
  • inze

Är man sjuk tycker jag det är OK att störa lite även på natten. När min dotter kräkts ner sig och sängen så ställer jag henne i duschen även om det är mitt i natten. Grannarna borde inte reta sig förrän det blir något återkommande tycker jag. Om du vill kan du ju fråga om det störde om du träffar på dem.

Tvätten är inget problem för oss eftersom tvättstugan ligger så att det inte stör när man använder den.

• sussiegull

hade jag aldrig haft en tanke pa att kora den over natten och att det skulle stora...tvatta pa du

Svar på tråden Ok att tvätta mitt i natten?