Graviditetsbälte!
Var hos barnmorskan idag och hon rekommenderade att jag skulle börja använda graviditetsbälte eftersom jag har så mycket sammandragningar och har ont i ryggen. Någon som har erfarenhet av detta? Hur bra funkade det på er?
Var hos barnmorskan idag och hon rekommenderade att jag skulle börja använda graviditetsbälte eftersom jag har så mycket sammandragningar och har ont i ryggen. Någon som har erfarenhet av detta? Hur bra funkade det på er?
Menar du ett foglossningsbälte? Fast det har ju ingen effekt på sammandragningar, tror inte att det finns ngt "bälte" som har det?
Jag har iaf ett foglossningsbälte, en styv variant, tycker inte att den hjälper speciellt mkt, dock är den ganska skön att ha som stöd när man är ute o går, känns som den håller ihop allt
Men ngn effekt mot smärtan tycker jag då inte. Att tillägga har jag väldigt svår foglossning så det kanske är därför.
Hon sa att det var ett "graviditetsbälte", fast att den mest skulle vara som stöd och på det sättet kanske det hjälpte mot ryggvärken, alltså att jag inte behöver bära upp all vikt själv. Tror inte heller det finns något bälte mot sammandragningar, men jag upplever mina sammandragningar som obehagliga fast det känns bättre om jag "lyfter upp" magen lite grann.. Så om bältet kanske funkade på det sättet? hehe.. jag vet faktiskt inte :D
Hej!
Min sjukgymnast rekommenderade det här (men det var för att lindra foglossning, inte sammandragningar).
www.gulare.com/shop/index.php&products_id=434
aha okej.. ska kolla runt lite i den länken som hon skickade! :) tack för alla svar!
Om det inte är pga foglossning, så är det kanske mer typ ett sånt här bälte som din bm menade: www.halsostodet.se/index.html Klicka på "graviditet/stöd" i vänsterkanten... Det finns flera webbutiker som säljer liknande bälten. :)
Tootsans:
Jo det kanske är en sådan hon menade! Verkar rätt troligt :)
Jag använder ett från Carriwell, det är superskönt och kan sitta på hela dagen. Utan det kan jag inte ut och promenera nu när magen börjar bli tyngre.
Jag har det som är som en bred resår man har över hela magen.
Jag har prova både bälte och gördel. Just nu tycker jag gördel är sjönast för man sitter bra och den är enkel att ta på. Och sist jag tycker den hjälper mer.