• hejentjej

nötfärs storpack irland willys?

nån som testat? e de bra kvalitet?

• Svar på tråden nötfärs storpack irland willys?
  • Alicia05sMamma

Vi har köpt den flera ggr förut medans vi handlade på willys & vi lever & mår bra

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • blipblop

Vad lustigt det där är. Höll på sådär förut och funderade och sedan slog det mig med full kraft att när jag var på irland och hälsade på min bror som bor där så åt jag all möjlig mat under den semestern...

Sedan dess har jag inga problem med att äta irländsk köttfärs, eller utländsk mat i största allmänhet...

• MrsQ

Köper alltid den billigaste köttfärsen och den är oftast irlänsk, så ja jag tycker den är bra

• Rettis

Vi köper alltid deras nötfärs/blandfärs. Vi har gjort det i flera år och det har inte hänt nåt än iaf!!

• hejentjej

irländsk e lika bra som svensk eller??e risken större för att bli sjuk av icke svensk mat?

köpte den igår och det stod att den packades igår och gick ut idag, är det inte väldigt kort?? har aldrig sett så innan!!

• javalady

Så kort datum brukar det vara på svensk köttfärs också. ...fast å andra sidan, med hela köttfärshistorien som dragits upp, vem vet vad som är färskt och när...

• BUGG
    hejentjej skrev 2008-02-21 16:52:49 följande:
    irländsk e lika bra som svensk eller??e risken större för att bli sjuk av icke svensk mat?köpte den igår och det stod att den packades igår och gick ut idag, är det inte väldigt kort?? har aldrig sett så innan!!
    Så är det på många svenska paket också. Beror på hur det är packat.
  • hejentjej

hur då är packat? hur kan man packa olika? me sånnt där plast över va de som alltid

• javalady

Det kan vara vakumpackat eller packat med plastfolie om.

• Majsan70

Jag köper alltid Irlänsk färs om den finns. Tycker det mesta utländska köttet är bättre än det svenska.

Än så länge har ingen avoss blivit sjuk. Kan de äta det på Irland så kan ju jag med.

• Amira

köper den inte pga deras taskiga djurhållning

• Bicky

Jag äter bara irländsk köttfärs, eftersom jag bor på Irland! Har inte blivit sjuk eller konstig på grund av det. Muuuu!

Men allvarligt talat, det är väl inte speciellt miljövänligt att äta matvaror som blivit transporterade långa sträckor. Man ska ju försöka att äta så lokalt som möjligt! Och ska man dra det till sin spets, är det visst mer miljövänligt att äta vegetariskt än kött från kor som står och fiser!

• Hanah

Köper aldrig irländsk köttfärs, men inte pga av att jag är rädd för att bli sjuk - utan som Amira skriver: korna har det inte lika bra där som i Sverige.

v. 38
  • logg81

Jag köper alltid den billigaste färsen och jag har aldrig blivit sjuk.

Jag och Auleen - Mot resten av världen
  • marina81

jag har väldigt svårt att förstå varför många är så misstänksamma på utländsk mat. Vad äter ni på utlandssemestern då?

Nedräkning 6 Maj - EDERLEZI!!
Svar på tråden nötfärs storpack irland willys?