• maneten

Starkare mensvärk på natten?

Jag får kanske ringa BM imorgon bitti, detta är andra natten jag vaknar, är kissnödig och känner en ganska stark mensliknande värk, inte som den molvärken jag har på dagarna, sen har jag varit på toa och varit uppe en stund och så minskar värken. Detta är andra natten det blir såhär, fattar inte vad det är som krampar. Är orolig för att det är nåt som inte är bra, är det någon annan som haft något liknande? Är i v 6.

• Svar på tråden Starkare mensvärk på natten?
  • Jojjann

Hade värk till och från under de första 12 veckorna, även om det inte var något mönster i när det hände. Vaknade också upp någon natt av kraftigare värk som kändes som att livmodern drog ihop sig lite men som släppte ganska snabbt.
    Även om allt antagligen är bra så är det ju alltid lika bra att kolla med bm, om inte annat för att man skall känna sig lugn.

• eveningstar76

Jag hade så ett par-tre gånger under de första veckorna av min graviditet! För övrigt hade jag också mycket molvärk i början, men allt har gått bra hittills, är i v.15.

• maneten

Jag ringde till BM idag och kollade och precis som ni sa så sa hon att det är normalt att det gör ont i början när livmodern växer.... eftersom jga inte blöder heller så fanns inga misstankar om något konstigt. Så det känns skönt att höra iaf.

• amazonsvea

Jag väntar mitt tredje barn och är i vecka 10-11. I söndags åkte jag in till gynakuten efter att på natten haft så starka värkar att jag var säker på att jag höll på att få missfall. På natten var det värk i magen och sen på dagen var det värk i ryggen, och inte som vanligt utan sanslöst mycket värre. Blödde ingenting dock. På gyn konstaterade de att bebisen mådde fint, men de sade också att ju äldre livmodern är och ju fler barn man fött, desto värre blir värken(livmodern är inte lika "elastisk" eller något sådant sade hon). Nu är jag lugnare och idag gör det inte alls lika ont! Amazonsvea

• getigen

Hej! jag är i v 8 och har precis som du verk på nattten, men även på dagen... jag hörde med mina mamma och hon berättade att hon hade på lliknande sett och om livmodern är skev åt något håll kan det göra ondare... alltså inget farligt.lycka till

• Dora68

Hej

Vad skönt att läsa denna tråd, jag är i vecka 5 och har precis som du maneten känt av ganska kraftig mensvärk just nattetid. På dan molar det på och rister till ibland. Jag väntar precis som amazonsvea mitt tredje barn och kan inte komma ihåg att jag skulle ha haft såhär ont med de två första.

Ha det bra allesammans

• blunda

Jag också...härom natten fick jag så ont att jag höll på att svimma (!) men det gick över i samma stund somjag la en värmedyna över magen, och eftersom att jag inte blödde samtidigt heller antar jag att det inte var nån fara.

• Claudia gbg

Vad skönt att höra att andra också har ont (usch, det lät skadeglatt). Har också haft skit ont vid flera tillfällen. Två nätter har jag vakinat av smärtan. När jag gjorde vul i måndags så bad läkaren mig beskriva smärtan. Påminner mycket om mensvärk. Hon sa att det kan vara att livmodern gör plats... men hon sa inte vad annat det kan vara. Dock sa hon att när allt ser så bra ut som det gjorde på vårt vul så är chansen 90 % att allt går vägen!
    Är idag i 7+1.

• maneten

Claudia - vad kul att höra att ditt VUL gick bra, själv ska jag på ett på måndag i v 6+4 så jag hoppas att ska se bra ut då så kan man andas ut lite kanske, just nu är jag mest orolig för att det inte ska vara något där.....

• PamPam

Oj, det här var en bra tråd! Jag har själv haft jättejätteont ibland, speciellt på natten. Har måsta sätta en värmedyna på, men sen har det också gått över rätt snabbt. Inga blödningar så jag hoppas allt ok!

Svar på tråden Starkare mensvärk på natten?