• MrsHanna

Frisör i Linköping sökes

Vore väldigt tacksam för tips och erfarenheter om frisörer i Linköping.
    Har tidigare klippt mig hos Kicki på Ahead, hon är duktig. Men jag vill testa ett nytt ställe en gång för att se om det blir någon större skillnad att låta en ny frisör klippa mig.

Jag är nyfiken på C2 Hårteam, Studio 22 och även Proffs & Lärling (mest till min man).
    Skriv gärna erfarenheter och vad klippning kostar hos olika!

• Svar på tråden Frisör i Linköping sökes
  • SIN74

Jag kan rekommedera Horiye på salong Hairstyle vid köpmansgränd. Relativt dyrt men hon gör det värt pengarna. Sist var det något på 400 kr.

• Emsebamse

När jag bodde i Linköping klippte jag mig hos Kesten på studio e-hair. Jag blev supernöjd varje gång.

• SIN74

Kul att du tipsade om Kesten. Horiye och han jobbade ihop innan hon öppnade sin salong. Håller med - han är riktigt bra.

• TRE E

Var igår för första gången på HairStyle. Blev klippt av Emma som var super duktigGladInte varit så nöjd tidigare när jag lämnat frissan. Kostade 460:-
    Horiye är mammaledig (hade också blivit tipsad om henne)

• MrsHanna

Tack, tack för tipsen om Hairstyle och Studio E-hair. Känner till salongerna men har inte varit där än. Några fler erfarenheter, gärna om de 3 jag skrev i rubriken :)

• petsod

Klippte mig hos Malin på Studio 22 innan hon startade eget, Kreateam, så jag har hängt med dit och är fortfarande supernöjd.

Studio 22 är ganska dyra tror jag och de andra som du nämner har jag ingen erfarenhet av tyvärr.

• MrsHanna

Nu har jag klippt mig på Creative Hair på Storgatan. Det blev ett impulsklipp där eftersom de hade drop-in. Helt okej! Trevliga och duktiga, ganska liten salong men många lediga tider. Med studentrabatt betalade jag 320:-

Min man klippte sig också denna veckan hos en elev på Frisörakademins salong Proffs & Lärling. Han tyckte det var precis lika bra som hos en erfaren frisör, kanske tog något längre tid. Han betalade bara 180:- (priserna ligger mellan 180-280:- beroende på 1-årslärling, 2-årslärling eller "proffs" tror jag)

Hör gärna av er mer fler erfarenheter och prisuppgifter från salonger i Lkpg. Det finns ju oändlingt många så det är svårt att välja!

• annca

Brukar gå hos Linda på Hårateljén (i samma hus som World Class, gamla AF)
    Tar 340:- för en 30-min klippning.

Gick hos Studio22 tidigare, men tyckte inte de var riktigt prisvärda.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • FruGabrielsson

Jag klippte mig på Creative Hair eller Brännpunkt.. Men har nu bytt till Frisörerna på Ågatan 10.. Supernöjd med det!

Svar på tråden Frisör i Linköping sökes