• tyr

vår son föddes i v 30+0

vi fick en son den 18/2-08 kl 18.20 han vägde 1070 och var 37 cm lång han hadde cpap första dygnet och sedan andades han själv. nu mår han jätte bra och vi har hud mot hud vård så han ska mogna fortare. han sitter kängeru på någon av oss hela tiden.

• Svar på tråden vår son föddes i v 30+0
  • zyppazepp

Hejsan!
    Gratulerar till Eran lilla pojk.

Vi har precis kommit hem från Neo efter 12 veckors vistelse. Jag fick Isak & Olivia i v.29+3 och de vägde 770g/1170g-Olivia var tillväxthämmad.
    Nu har Ni ju en resa framför Er men det går fortare än man tror. Jobbigt för Er då Ni har syskon hemma, detta var ju våra första barn så vi kunde ju spendera all vår tid på Neo.
    Jag håller tummarna för att allt ska gå super bra o att NI snart är hemma hela familjen.
    *KRAM*

• isacochrasmusmamma

Grattis till er son!!!!!!!!!!    Vi fick också prematurbarn, killarna föddes i vecka 29+6.

All lycka till!!

kramkram

• 20110426

Grattis till lillkillen. Vad skönt att det gått så pass bra ändå trots den tidiga ankomsten, att han andas själv och så. Ta hand om er.

• mamma på vift

Grattis till lill killen!!!!

Min Max kom i vecka 30+6!

Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • rockballerina

Grattis till er lilla kille.

Våra pojkar föddes också i v.30+0, den 1 januari i år. Det blev 6 veckor och tre dagar på neoavdelningen, så vi kom hem i fredags. Snart en hel vecka hemma.

Lycka till

• rockballerina

Glömde att berätta måtten på våra små. Hjalmar vägde 1406 gr och var 37 cm (vid hemgång 2670 gr och 47 cm). Albin vägde 1189 gr och var 35 cm (vid hemgång 2540 gr och 45 cm). Dom har verkligen växt i rekordfart och det är inte bara vi som blivit förvånade utan även neopersonalen. Skönt att dom växer i alla fall.

Svar på tråden vår son föddes i v 30+0