• chillie

HJÄLP med att få ut knutor i håret!!

Min 8-åring har långt hår som har knutit ihop sig rejält här. Hon var på badhuset idag och när hon kom hem var hela håret ihopknutet i två stora bollar Hemlis Har nu suttit i ett par timmar och försökt reda ut det med borste och en massa balsam men knutorna är nästan lika stora fortfarande Det ser ut som 2 skatbon. Kan ju tilläggas att hon har tjockt hår ner på rumpan men just nu är det vid skulderbladen. Har någon nåt tips på hur jag kan fixa detta utan att behöva klippa henne riktigt kort?

• Svar på tråden HJÄLP med att få ut knutor i håret!!
  • rubygirl

Det enda jag kan tipsa om är att börja nedifrån och så jobba sig oerhört långsamt och noggrant uppåt - men ser håret ut som två skatbon är det kanske inte ens möjligt att hitta topparna ...

• blipblop

Sådär fick jag när jg var liten, då klippte vi :)

Men jag får så som vuxen också och då är det balsam som gäller - riktigt riktigt bra lyxbalsam, i mängder. Går inte med ngt billigt.

• chillie

Jag håller fortfarande på med håret med det är omöjligt att få ut. Har fått fram ca 15-20 cm av topparna och upp på halva håret, men det är fortfarande en jätteknuta på ca 15 cm ovanför det. Andra halvan av håret som jag inte ens har börjat med ser 100 gånger värre.
    Försöker förbereda henne på att allt håret kanske måste av i morgon Ser ut som hon knutit håret i tusentals små knutar som sen knutits ihop i större knutar. Ser alltså hemskt ut. Tänker ställa henne i duschen nu och hälla i en flaska balsam.

• aronnax

Ta i olja, min tös e jättelockig, alltså afrokrull och jag tar ibland i rapsolja eller babyolja och sedan e de tålamod som gäller.
    Värt ett försök?

Frisören annars?
    Lycka till

• chillie

Tar ett försök med olja också. Kanske kan fungera. Tålamodet är det värre med Tack för tipsen

• chillie

Efter nästan 8 timmars slit. Otaliga mängder balsam, babyolja. matolja och denna mängden avslitet hår Hemlis

blev resultatet till slut detta:

Helt klart godkänt va även om jag slet av halva håret på henne. Snacka om att det var en trött tjej som somnade nu Tack för tipsen.

• gglitterr

Nästa gång hon ska på badhuset kanske hon borde ha håret i flätor för att undvika svinto :)

• chillie

Hon hade håret i flätor när hon åkte, med tillsägelse om att hon absolut inte ska bada med håret nere. Men inte lyssnade hon inte

• rubygirl

Det blir nog sista gången hon badar med utsläppt hår. :) Snyggt jobbat!

• dock

Jag har en tova som jag inte får ut det är som dreds i nacken .hjälp?

Svar på tråden HJÄLP med att få ut knutor i håret!!