• Anonym (Svettis..)

Svettas mkt varje natt. Täcket så blött att jag måste vända på det. Ngn mer?

Jag svettas jättemycket varje natt. Har gjort det i flera år. Men nu har det blivit ännu värre. Svettas så mkt så att jag vaknar av att det är kallt och blött. Måste vända på täcket. Nattlinnet är också så blött och kallt att jag måste ta av det. Har det så här varje natt.
    Är förutom de nattliga svettningarna mkt trött och har ont i kroppen. Leder och muskler. Är det någon mer som svettas så mkt varje natt? Har ni fått någon diagnos? Och i så fall vilken?
    Har nu tagit tag i det här och sökt på en vårdcentral.

• Svar på tråden Svettas mkt varje natt. Täcket så blött att jag måste vända på det. Ngn mer?
  • Anonym

Kan du inte ligga med enbart påslakandet då om du svettas så mycket på nätterna.

• Anonym (Svettis..)

Saken är att jag är frusen med.. Jag fruser alltså när jag ska somna. Det är mer kallsvettningar..

• Anonym (svettis)

Jag brukar också svettas fast inte varje natt som tur är.Är så vidrigt att vakna upp med jätteblött täcke som är kallt.
    Jag törs inte söka för det.Läste i min läkarbok att symptomen för körtelcancer är just så.Jag blev livrädd.Så jag försöker förtränga det.
    Du måste skriva vad läkaren sa när du varit där.Hoppas det inte är nån fara.
    Håller tummarna för dig!!

• Anonym (hm)

Jag har precis samma besvär som du beskriver. Fryser som sjutton när jag lägger mig och när jag sover som bäst vaknar jag genomblöt. Sover dock väldigt ojämt. Svårt att somna in och vaknar lätt, lättväckt. Jag äter antidepressiva så jag har tänkt att det nog beror på biverkningarna av dem. Vilket tydligen kan vara svettningar. Jag undrar om det har med stress, ångest eller vad det nu kan vara...hmm!

• Neko

Hm, jag har det likadant fast kanske inte så extremt, vet inte riktigt vad det beror på. Kanske att man är så frusen så man stoppar om sig riktigt ordentligt på kvällen och sedan blir det för mycket på natten? Vad är dina sovkläder i för material? Prova att sänka temperaturen i rummet några grader eller höja den.

• Anonym

Hur gammal är du? Jag är 53 år nu, var 51 år när mina svettningar nattetid började, men då hände det bara ibland. Kunde komma till och från, även dagtid ibland. När det blev värre, (då jag blev 53 år) försvann mensen, då satte det fart, både dagtid och nattetid. Inte bara svettningar, jag blir alldeles het inombords, "brinner" utan det varierar med typ, som feberrysningar under huden. Av och på med koftorna. Det blir mer om jag stressar och är nervös över något. Jag har även haft fibromyalgi sedan -91. Jag som har längtat efter att mensen skulle sluta, detn önskan har jag nu fått äta upp. Har tänk att jag inte ska ta östrogen, men att må så här blir ett handikapp. Ska undersöka hos hälsokosten först om det finns någon mirakelkur för övergångsåldern.  

• Neko

Det är inte klimakteriet för mej, jag är bara 27...

• jockesfru

du kanske äter ngn medicin?

Gobbit & Jag
  • k girl

Hm... Har du någonsin kollat om du har feber på natten? Jag har crohns och när jag hade aktiva inflammationer så hade jag ont, svettades en massa och febertoppar. Det kan alltså tyda på att du har en inflammation i kroppen!

• Jeyllo

Jag känner igen det... Har likadant, men jag får sprutor som försätter mig i klimakteriet pga endometrios. Jag tar östrogen vilket hjälper till en viss del.
    Prova sov på en vanlig bad handduk det gör jag o den suger upp bra o sov i ett bomulls linne...
    Äter du några mediciner? Kanske någon biverkning?

Svar på tråden Svettas mkt varje natt. Täcket så blött att jag måste vända på det. Ngn mer?