• Lyckliga ja

2 års kalas :D roligt med va ska ja planera in????!

Hej! min son fyller 2 år den 3 mars (stora killen) å ja ska bjuda barnen på glass med maränger o kolasås.. o kakor o bullar med såklart.. men ska man ha me nått mer.. tex fiskdamm med nån klubba o tablettask eller ska man inte ha nått sånt alls.. hmm kan ni inte rita o berätta hu ni gjorde med era 2 åringar?!

• Svar på tråden 2 års kalas :D roligt med va ska ja planera in????!
  • Skogsrå

Jag hade djurtema på min dotters kalas. Tårtorna gjorde jag i form av nallehuvuden med öron, vi hade en stor uppblåsbar krokodil som alla klängde runt på + dekorerade bordet med små plastdjur, och så fanns det ett ritbord där man kunde rita själv eller färglägga djurbilder som jag skrivit ut på nätet. Sen hade vi barnvisor som bakgrundsmusik på lagom volym, men när barnen kom igång behövdes inte det. Vi funderade på fiskdamm först, men det kändes som att det blev så mycket sötsaker ändå så vi struntade i det.

Behövs nog inte så mycket egentligen, lite utrymme att springa runt på är nog det jag rekommenderar mest!

• Linnpinn

Vi ska ha gemensamt 2-årskalas i vår föräldragrupp på lördag och då kommer vi att ha fiskdamm, men utan godis. De kommer att få ett litet russinpaket och några muminkex i ätväg och sen blir det en partytuta, ballonger och serpentiner i påsarna och även en studsboll var. Så fiskdamm behöver ju inte vara=godis.

• Flätad

Min dotter fyller också 2 år snart och jag börjar också fundera på vad för kuligheter man kan ha på kalaset! Puffar därför upp tråden till Ts och hoppas på fler tips

• Doriath

Lekar som fungerar med riktigt smått är "björnen sover" och sånglekar (klappa händerna, imse vimse, uppe på berget bor det tre troll ex.)

Vi bjöd på glass och saft. Hade kalaset med 3 andra barn i åldern 3, 7 & 9år. Hyrde bygdegården med gympalokal och så spelade vi musik och lekte.
    Blandad ålder var väldigt bra tyckte vi eftersom små bara har brevidlekar. Med stort och smått så kunde de få glädje av varandra (det kom barn åldern 1-12år på kalaset).

Så gjorde vi.

Svar på tråden 2 års kalas :D roligt med va ska ja planera in????!