7-års maskerad-kalas, tips på lekar önskas!
Vore evigt tacksam om jag kan få lite hjälp med lekar till min sons 7-års maskeradkalas, även tips på vad man kan lägga i för liten present i godispåsen mottages.
Vore evigt tacksam om jag kan få lite hjälp med lekar till min sons 7-års maskeradkalas, även tips på vad man kan lägga i för liten present i godispåsen mottages.
Ingen med något roligt tips?
nix sitter och spånar på de också för min egen del.
He,he, jag skulle oxå vilja ha lite tips, här råder total idetorka...
Vi körde bindel för ögonen och sätta svans på en elefant efter som vi inte kunde rita en snygg gris. Men de var jätte roligt tillsammns med skattjakt där dom fick leta efter en plast påse med godispåsarna i. Som ledtråd fick dom bara fisk, fågel eller stor hund, de var jätte kul och se, höra dem ropa är de varmt.
Vår sjuåring fyller dessutom på tidigt vår sida så vädret är ju inte med oss direkt heller för utomhus lekar.
Hmmm gjorde detta förra året när sonen fyllde 6 kanske jag ska förtydliga.
Vi hade sjörövarkalas precis och vi hade följande lekar:
Svärdfäktning med grissini, den med kortaste biten kvar förlorar och vinnaren går vidare till ytterligare kval. JÄttekul och smuligt.
Sätta nål på kartan med ögonbindel. Vi ritade en gammal skattkarta och satte upp på väggen och snurrade varje deltagare och så fick de en penna i handen och gick fram och ritade en prick.
Skattjakt 1
Vi delade upp grupperna i två lag och förpreppade 2 rum med guldchokladpengar från CityGross (de ser ut som tiokronor). Vi gömde ca 40 stycken i varje rum och lät grupperna springa in och leta i två minuter var. Den grupp som vann fick vinst
Pris för bättra maskeraddräkt
Skattjakt 2:
Vi gjorde 6 ledtrådar av typen "Leta nära vatten", "Bra pirater, nu skall ni leta under en lång matta", Nu börjar det brännas, fråga piratdrottning Camilla efter ett hemligt lösenord, hon svarar bara om ni ber det finaste ni kan" etc. Skrev dem på små lappar, doppade i kaffe och skrynklade ihop för gammal effekt. Den första ledtråden fick de i form av ett pussel. Vi klippte isär den och gav alla varsin lapp så del 1 blev att få ihop pusslet och därefter söka efter nästa ledtråd.
Vi hade godis och varsin liten "piratnål" i godispåsen.
När barnen kom så fick de varsitt plastglas med sitt namn på. Vid varje deltävling fick alla varsitt guldmynt men vinnaren fick några extra och vid leta guld skattjakten så fick de dela på det de letat upp. Det innebar att alla hade runt 20 mynt när de gick hem utöver godispåsarna.
Själva maten var en ö i glass med dekorationer i form av leksakspirater, palmer och skattkista etc. Finns på GB:s hemsida.
Det var ett lyckat kalas.
"Hela havet stormar" önskade sonen på sitt 6-årskalas och 7-åringarna verkade också gilla den leken!
Nu har vi äntligen enas sambon och jag. barnen på vårat kalas kommer att få tävla emot mig i 5 kamp.
* Mattekunskap - barnen får en lätt & jag får en svår fråga
* Dragkamp med rep. - Jag i ena änden & 2 barn på andra sidan.
* Ägg race på sked
* Spika ner 1 spik snabbast
* Ärt plockning med sugrör. - plocka upp sin del med sugrör och lägga dem i en annan burk snabbast.
Barnen kommer att få tävla emot mig 1 & 2 st i dragkampen. Jag är inte alls duktigt på något av detta ovanstående grejor. Och dom behöver bara få 3 rätt för att få första bilden för att leta efter skatten. Vi kommer att ha korvgrillning ute samt fika med kakor & bulla. Fri lek en stund innan 5 kampen börjar innan dom åker hem med sina godispåsar.