• Mazzie

Någon med barn som går på brottning (6-8 år)

Min son pratar om att vilja börja med brottning. Finns det någon med barn 6-7 år som håller på med brottning och vad tycker ni isf om träningen odyl?

• Svar på tråden Någon med barn som går på brottning (6-8 år)
  • Beckah82

Min pojk har gått i brottning, tävlat å grejer,  och ska börja igen men det blir nog till hösten tror jag.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Ananaspaj

Nä men min sexåring och min nio åring går på judo...lite som brottning men ändå inte.

Superbra om du vill veta om det. Ger en bra motorik, kroppskontroll, respekt, dicsiplin...kondis, smidighet, kamratskap..
    Det bästa..du kan tävla på tävling men under träningen tävlar du bara mot dig själv för att få högre och högre bälte!

Super!

• Ananaspaj

(lite reklam...på världens bästa lilla judoklubb...JKJINKEI i göteborg...välkomna ;))

• black dawn raise

min son går på brottning han är 6 år och blir 7 i sommar.
    han har jättekul och dom lär sig massor plus att dom blir smidiga i kroppen och starka i nacken..
    min son kan lätt stå på huvud nu:)
    det är mycket lek på brottningen i nybörjargruppen.. uppvärmingslekar och så..sen får dom testa grepp och köra lite matcher på skoj mot varandra.
    min son gillar det väldigt mycket iallafall:)

• carola 79

min pojk började brottas när han va 3 han tycker att de e jätteroligt,han har ju inte börjat tävla än men det räcker att träna än tror jag!

• Beckah82
    black dawn raise skrev 2008-02-21 00:00:41 följande:

i blått på sin första match:)
    Gulligt
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • HelenN

Min dotter blir 8 i maj och har brottats i över 2 år nu! Hon älskar det och tycker det är superkul! Själv brottades jag när jag var yngre! Har nu utbildat mej till tränare!
    Superbra träning!

Svar på tråden Någon med barn som går på brottning (6-8 år)