• samvik

Är det ok att ha med sig en liten flaska champagne till BB?

Hej!

Vi har bf om några dagar och min man har idag köpt en halv (375ml) flaska champagne som vi ska skåla i efter förlossningen. Får man ta med sig flaskan till BB? Är det någon av er som har gjort det? Hur ragerar de på sjukhuset?
    Vi vill gärna skåla i champagne efter förlossningen men det skulle inte kännas så kul om man nu direkt får en utskällning av personalen! :)
    Berätta gärna vad ni tycker!

• Svar på tråden Är det ok att ha med sig en liten flaska champagne till BB?
  • xenaa

jag skulle aldrig göra det.
    Men vill du göra det så varför inte en alkoholfri champange???

ingen aning hur de skulle reagera på BB kanske höja ögonbryn, men som sagt, alkoholfri kanske

♥LEO♥
  • Erica med c

Jag fick en flaska champagne efter jag fött,men jag var inte så intresserad av att dricka av den..

• cloudberry79

Jag hade nog inte själv pallat att dricka alkohol direkt efter, var lika utmattad som efter ett maratonpass i gympasalen! Sen fick jag en enorm adrenalinkick, bättre än alla alkoholrus i världen I vilket fall tror jag inte personalen bryr sig om ni skålar i lite champagne, men som sagt, det är inte säkert du själv kommer orka med det Bäst är kanske att ringa och fråga i förväg?

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • juzze

Tror även jag att de kan höja på ögonbrynen på bb om du ska dricka alkohol det första du gör. Säkert ingen fara för amningen med ett par sippar dock. Du får väl ta med den och känna av läget när ni väl är där kanske.. jag vet inte. Eller alternativt köpa ett alkoholfritt alternativ, och ta champagnen när ni kommer hem.

• Draagen

Känner ni för det tycker jag ni ska göra så! Ni behöver ju inte be personalen lägga den på kylning
    Lycka till med allt och hoppas champagnen smakar!

• Tokfrjant

Jag hade nog gjort som xenaa, köpt alkoholfri.. Med tanke på att man amma..

• Mysluvan

Vet inte säkert men jag tror det finns ett förbud mot alkohol på sjukhuset.
    Vi skåla i cider som vi fick av personelen precis lika mysigt.

Är det värt att rätta stavfel? Eller förstår du ändå..
  • Ameos

Klart ni ska skåla i champagne! Om inte annat så får ni väl ta det när ni är ensamma med varandra och bebisen. Kanske när den berömda brickan med mackor kommer in och ni blir lämnade i fred en stund?

• cloudberry79

Vi fick också cider och smörgåsar efter förlossningen, hur festligt och trevligt som helst

• xenaa
    Mysluvan skrev 2008-02-21 00:15:17 följande:
    Vet inte säkert men jag tror det finns ett förbud mot alkohol på sjukhuset.Vi skåla i cider som vi fick av personelen precis lika mysigt.
    ja visst cider fick vi med haha
    de va gott..
    ja pt som en häst eller ja nästan var super hungrig efter förlossning, sambon brydde sig inte utan bara höll i sonen och beundrade medans jag smaskade i mig macka, fick sambons macka för han gillade inte brödet hahahaha

sorry OT
    ♥LEO♥
  • Mysluvan
    xenaa skrev 2008-02-21 00:17:32 följande:
    ja visst cider fick vi med hahade va gott..ja pt som en häst eller ja nästan var super hungrig efter förlossning, sambon brydde sig inte utan bara höll i sonen och beundrade medans jag smaskade i mig macka, fick sambons macka för han gillade inte brödet hahahahasorry OT
    Jag åt också upp rubb och stubb

Vet inte cider är kanske inte så festligt som champange men det kändes festligt för allt var festligt och fantastiskt ändå liksom.
    Är det värt att rätta stavfel? Eller förstår du ändå..
  • samvik

Tack för alla svar! Ska fundera lite på hur vi ska göra. Kanske ta med flaskan och känna av läget som JUZZE skrev :)
    Ingen aning om jag kommer att känna mig sugen på champagne efter förlossningen, vi kanske väntar med det tills vi är hemma..?

• cloudberry79
    xenaa skrev 2008-02-21 00:17:32 följande:
    ja visst cider fick vi med hahade va gott..ja pt som en häst eller ja nästan var super hungrig efter förlossning, sambon brydde sig inte utan bara höll i sonen och beundrade medans jag smaskade i mig macka, fick sambons macka för han gillade inte brödet hahahahasorry OT
    Samma här, sambon var inte alls intresserad av mackor, så jag åt alla fyra, mums! (han gillar inte paprika, men det är ju smaskens!)
  • sarama

Jag skulle inte tagit med champagne, kör på ett alkoholfritt alternativ istället. Tänk på att du förmodligen fått smärtstillande under förlossningen, alkohol i kombination med t. ex. Dexofentabletter är livsfarligt.

• Challe N

Jag har flera kompisar som har haft med sig champange och skålat med efter förlossningen! Man behöver ju inte hälla i sig ett helt glas, man kan ju bara smaka en mun. Det är ju mer för att det ska vara festligt och man vill fira

• enny signatur

mig veterligt är de tinte alkoholförbud på sjukhus, emn frågan är omd et rä bra att drika en med alkohol i?

• chrissepisse

Vi hade köpt en flaska att ta med, men jag glömde packa ner den så vi drack den när vi kom hem från sjukhuset. Den flaskan var 200 ml så det blev bara ett litet glas var.

Vi har patienthotell i Malmö så ingen hade behövt lägga sig i om vi skålade där.

Vill ni skåla så ta med flaskan. Jag kan inte tänka mig att någon tittar snett om ni tar ett litet glas champagne.

• Dionadel

Vi fick cider tillsammans med smörgåsarna i riktigt tjusiga glas. Men jag var inte så pigg efter snittet så jag sparade skålandet tills vi fick komma hem.

Viggo 060629 Zeke 071205
  • Polar

Vi köpte och hade champagne hemma som vi skålade i lugn och ro första kvällen hemma. Hade inte varit sugen på sjukhuset då jag blev sövd vid snitt och var rätt borta i början....

Svar på tråden Är det ok att ha med sig en liten flaska champagne till BB?