Barnvänliga caféer i sthlm?
Hej!
Undrar om nån kan tipsa om nåt barnvänligt café i stockholm? Dom jag har varit på har varken plats för barnvagnar eller skötbord på toaletten. Tips på ställen?
Hej!
Undrar om nån kan tipsa om nåt barnvänligt café i stockholm? Dom jag har varit på har varken plats för barnvagnar eller skötbord på toaletten. Tips på ställen?
gallerian har ju några cafen o så finns d skötrum på nederplan, samma gäller för västermalmsgallerian på fridhemsplan.
kulturhuset ska ju ha ett barnvänligt cafe lr nåt sånt, har dock aldrig varit där.
annars så tycker jag själv att d e ganska torrt på den fronten så jag hoppas på fler svar
Kulturhuset tycker jag är jättebra. Bra utrymmen för barnvagn, barnstolar och skötrum. Alltid en massa barn där...
Sen finns det ju Ringens Centrum vid Skanstull. De har ett jättebra amningsrum och skötrum och de har också gott om plats. Inte jättemysigt men helt okej.
Mornington hotel på Nybrogatan! Jättemysigt. Och gott om plats.
Gateau i Sturegallerian, mitt favvoställe! Stort och med många barnstolar, en micro, skötrum. Inget amningsrum dock, men folk brukar amma ändå. Och goda bakverk! (och mat)
Åhléns City har amningsrum på bottenvåningen. Håller med om att man ofta känner sig i vägen på caféer. Solna C och Sickla är bra, där finns det plats och det är bra att amma.
Street, Hornstull
Muséerna är mina favoriter. Nationalmuseet är super men etnografiska är nog ändå favoriten.
Annars finns Waynes på Söder eller bara Brunogallerians fik.
Högst upp i Kultlurhuset är super, och så kan man gå på Rum för barn i samma veva.
winterviken cafe i vinterviken nära Aspudden, är jättefint där med promenad också!
www.winterviken.se
Vid Odenplan: Coffeehouse by George.
Odengatan ganska nära Sveavägen: Café Dubbelw.
Stureplan: café Gateau i Sturegallerian.
Sergels torg: Kulturhuset, teaterbaren (finns micro också).
Åhlens, våning två.
Djurgården: Rosendahls värdshus (finns eget rum för barnen med lekhörna, får ta med barnvagnarna in, och supergott fika).
Kungsholmen, Fridhemsplan: Västermalmsgallerian.
Söder: Waynes coffee på Götgatan.
Fika gott!
Tack för alla bra tips! Här skall det fikas ;)
Måste bara tipsa om Chokladfabriken på tjärhovsplan. Rymmligt, god fika och trevlig och fräch toa med bra skötbord!
Fiket en trappa upp i skatteskrapan på söder. Där finns en liiten lekhörna i hörnet på fiket. Jättebra.
Lägger alla tips på minnet och fyller på med:
street (hornstull)
blooms på hornsgatan (dock inget skötbord)
Thelins på fridhemsplan
mest av allt längtar jag till våren och sommaren så man kan sitta på uteserveringar - känns som att allt blir mycket enklare då
PUB på Drottninggatan Café Sense. På nedreplan finns toa, skötbord samt amningsrum. kostar 5 kronor.
Hej
Var på Pappas Deli på Lilla Essingen med en kompis som bor på ön super trevligt massa barn och nyblivna mammor vi var där på em och då var det ok att ta in vagnen annars vill dom gärna att man ställer den utanför,dom hade allt man kan tänkas behöva på skötbordet toppen trevligt och många barnstolar kan varmt rekomenderas.