• HelenaMaria

Någon mer än jag som tror att Bregott är nyttigare än lättmargarin?

Ja, som frågan lyder. Det är på senare tid jag börjat fundera över detta. Alla äter lättmargarin för det är ju så himla nyttigt, eller?
    Kollar man på innehållsförteckningen på t.ex. Becel ser man en massa konstiga ingredienser. Kollar man på Bregotts är det ung. fem ingredienser, naturliga dessutom. Sunt förnuft säger ju att Bregott i måttlig mängd är det nyttigaste. Omega 3 och 6 kan man få i sig via fisk, avocado etc. om det är det man bekymrar sig över.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Någon mer än jag som tror att Bregott är nyttigare än lättmargarin?
  • Marlene B

Tror? Jag vet att det är nyttigare, ju mindre tillsatser desto bättre.

• HelenaMaria

Men varför köper då alla dessa olika lättmargarin? Är det p.g.a. Lättareklamen "Om du har bestämt dig..."?

• Marlene B

De flesta som köper lättmargarin vill nog undvika onödigt fett. Så tänkte iallafall jag

• Blå Flygare

Det är klart att smör är nyttigare än lättmargarin. Margarin är ju gjort på härdat fett, och innehåller därför tranfetter. Alla mjölkprodukter innehåller också transfetter, men i mindre mängder.

• Annamaja

Den är mycket bättre. Det är bättre sortsfett och lättmargarin är inte alls nyttigt. Såg något sånt där hälso program på tv. Där sa ju att det mycket bättre att äta just bregott. Jag har fått höra av en släkting till mig att just lätta innehåller plast... känns ju jätte bra att äta plast. Jag bytte margarin direkt

• Pumpkin

Vi har Bregott hemma och för det första så är det nyttigare och för det andra smakar det bättre tycker jag.

• Irme

Vi kör med vanligt smör. Ibland blandat med olivolja.

• Angelica77

Har precis slängt allt vad Becel, lättmargarin mm här hemma och bytt ut till Bregott och riktigt smör. Kör för övrigt LCHF-kost just nu och då är det FETT som gäller. Grädde i maten, creme fraiche 34%, mkt riven ost mm. Lite OT, men med det menar jag och anser att riktigt fett är bättre än lättvarianterna.

• Kofttanten

Det är väl inte för man tror att det är nyttigt utan för att spara in på kalorier? Liksom att det inte är nyttigare med lightcola än vanlig men smalare.

• catorinen

Lättmargariner använder man nog oftast inte för att det är nyttigt, däremot är det ju mindre energi i det och många som vill gå ner i vikt sätter det framför nyttighet för kroppen.

• norgesessan

Tycker synd om alla barn som får lättmargarin på dagis pga. evt. överviktiga barn...Barn behöver ju fett (den rätta sorten). Vi har milda, den är 70 eller 80 %....

Emil 03 och Jonathan 05
Svar på tråden Någon mer än jag som tror att Bregott är nyttigare än lättmargarin?