• jompa

Didrikssons skaljacka

Är det någon av er som haft Didrikssons skaljacka? Hur är den i stl och är den ungefär som Pops skaljacka?
    Funderar på att köpa en sån istället för Pops jacka nu i vår till sonen

• Svar på tråden Didrikssons skaljacka
  • Solglimtar

Jag har inte haft skaljackan men vinterjackan och den var VÄLDIGT stor i storleken. Tror de är rymliga överlag från Didriksson.

• jompa
    Kaordisk Mamma skrev 2008-02-21 12:51:21 följande:
    Jag har inte haft skaljackan men vinterjackan och den var VÄLDIGT stor i storleken. Tror de är rymliga överlag från Didriksson.
    Ok ska man ta stl 90 då till en kille som borde ha 92 eller kanske till och med en stl 80?
  • game set match

90 skulle jag troligtvis ta. Vi har haft både skaljackor och vinterjackor från Didriksons och upplever inte de som "väldigt stora". Jag rundar alltid av uppåt till sonen och det blir bra. Det är väldigt bra kardborrespännen så jackan lär inte sitta knasigt.

• jompa
    game set match skrev 2008-02-21 13:29:49 följande:
    90 skulle jag troligtvis ta. Vi har haft både skaljackor och vinterjackor från Didriksons och upplever inte de som "väldigt stora". Jag rundar alltid av uppåt till sonen och det blir bra. Det är väldigt bra kardborrespännen så jackan lär inte sitta knasigt.
    Är de jättetunna eller skulle de fungera redan att använda nu med fleece under?
  • game set match

Funkar definitivt att ha nu med fleece under!

• jompa
    game set match skrev 2008-02-21 13:49:54 följande:
    Funkar definitivt att ha nu med fleece under!
    Åhhh tack för din hjälp då ska nog sonen få en sådan nu
Svar på tråden Didrikssons skaljacka