• ellen81

Guldkompassen 2?

Såg Guldkompassen här om dagen, och det var ju rätt uppenbart att man måste se uppföljaren också, men jag har inte hört ett ljud om den. Någon som vet när den kommer?

• Svar på tråden Guldkompassen 2?
  • Imox

håller med men har inte hört nått om fortsättning visste inte ens att dom tänkte på det...

• Zimlis

Inte en susning heller, men gud vad besviken jag blev - tog ju aslång tid innan det hände nått.
    Tyckte typ filmen började när Iyorek (Isbjörnen) kom in i bilden.

• ellen81

Vet i alla fall att det är två delar i böckerna, och filmen slutade ju som att det kommer en uppföljning.

Imox skrev 2008-02-21 13:19:23 följande:
    håller med men har inte hört nått om fortsättning visste inte ens att dom tänkte på det...
  • ellen81

Jag tyckte den var rätt bra faktiskt. Lite för lite Daniel Craig kanske, som är så sjukt snygg!

Zimlis skrev 2008-02-21 13:23:22 följande:
    Inte en susning heller, men gud vad besviken jag blev - tog ju aslång tid innan det hände nått.Tyckte typ filmen började när Iyorek (Isbjörnen) kom in i bilden.
  • Zimlis

Ja som jag skrev när Isbjörnen väl kom med så tyckte jag filmen lyftes och nu vill jag ju se tvåan

ellen81 skrev 2008-02-21 13:45:55 följande:
    Jag tyckte den var rätt bra faktiskt. Lite för lite Daniel Craig kanske, som är så sjukt snygg!
  • FrökenChockrosa

Från början är det ju en trilogi (The Golden Compass, The Subtile Knife och The Amber Spyglass) av Philip Pullman och som jag förstått det så ska det komma en film om varje, dock finns det bara information om den andra.

Subtle Knife ska ha preimär under 2009 men eftersom den är under inspelning så finns det inga uppgifter om när.

Frågan är dock hur de ska göra eftersom det var ganska mycket av Golden Compass som inte var med i filmen, ska de ta bort en del av den kommande handlingen eller ska de klippa bort det helt.

• ellen81

Efter mitt inlägg såg jag läste jag också at det var en triologi, och som jag förstod det skulle det också bli tre filmer. 2009... låter ju väldigt långt bort nu Tack för svaren.

FrökenChockrosa skrev 2008-02-21 14:56:59 följande:
    Från början är det ju en trilogi (The Golden Compass, The Subtile Knife och The Amber Spyglass) av Philip Pullman och som jag förstått det så ska det komma en film om varje, dock finns det bara information om den andra. Subtle Knife ska ha preimär under 2009 men eftersom den är under inspelning så finns det inga uppgifter om när.Frågan är dock hur de ska göra eftersom det var ganska mycket av Golden Compass som inte var med i filmen, ska de ta bort en del av den kommande handlingen eller ska de klippa bort det helt.
Svar på tråden Guldkompassen 2?