• whatelseisnew

Bröllops korg förslag...?

Vet ej om denna ska in i högtider eller här men jag tar här..=)

Ska göra iordning en bröllops korg då jag tycker att komma med bara kontanter eller present kort känns så torrt och tråkigt ( tänkte lägga pengar eller present kortet i korgen)) ...

Har iaf kommit på skumpa och två finare sortens glas....Någon mer med förslag? Vill ha en korg med både kul och mycket kärlek...men jag har ide torka så någon kanske har lite bra förslag i bakfickan...=)))

• Svar på tråden Bröllops korg förslag...?
  • Myran 08

Det vi la i vår korg som vi gav bort var.

- Skumpa (alkoholfri då bruden ammade och precis fått barn)
    - Två glas
    - Chocklad (så de kunde mata varandra med), tror vi la ner 2-3 sorter behövs ej så mycket
    - Massageolja
    - Värme ljus och enklare hållare så att dem inte skulle tippa. Vi la ner med doft och utan doft.
    - En liten bok där de kunde skriva sina minnen om bröllopsdagen/natten och dagen efter även skriva små söta meddelande till varandra som bara dem visste om. Även en fin penna för att det hörde ihop och fick inte delas (förutom om pennan tog slut).
    - Massagekula
    - Gratulationskort

Det var mer men jag kommer tyvärr inte på det just nu.

• whatelseisnew

Myran 08

Ljus och choklad har jag lagt till på listan massage oljan var bra + jag fick tipset tärningar dom kan leka med...Vill ju ha lite kul i oxå....

Satt faktiskt och fundera på en liten foto bok från början till den stora dagen men då måste jag ju pajja iden för bruden...För hon har ju alla kort..men kan det vara något??

• Myran 08

Oja det kan vara något... annars är godis underkläder något som brukar vara roligt så får dem använda dem till när som. Behöver ju inte bli samma kväll om dem har sånt sinne för  humor. De ska ju passa paret.

• whatelseisnew

Myran 08,

jag ska försöka få loss kort av henne och pajjar jag det hela som suprise får jag tyvärr göra det...

Godis underkläder..ha ha ha ha den va oxå bra....=) du har ju värsta ide körningen...=)

Myran 08 skrev 2008-02-21 14:57:38 följande:
    Oja det kan vara något... annars är godis underkläder något som brukar vara roligt så får dem använda dem till när som. Behöver ju inte bli samma kväll om dem har sånt sinne för  humor. De ska ju passa paret.
  • Myran 08

Hehe.. vi tänkte köpa det till det brudparet vi gav korg till men vi tänkte nä... men det är en rolig sak att ge bort.. se minnen när dem tittar i korgen.

whatelseisnew skrev 2008-02-21 15:15:55 följande:
    Myran 08,jag ska försöka få loss kort av henne och pajjar jag det hela som suprise får jag tyvärr göra det...Godis underkläder..ha ha ha ha den va oxå bra....=) du har ju värsta ide körningen...=)
  • whatelseisnew

Känns bara som om jag ej vil be henne om kort mitt i allt planerande hon har ju fullt upp som det är...Synd man ej har kort sen innan eller hennes päron hade ju underlättat massa men icke så nicke...grrrr...

Myran 08 skrev 2008-02-21 15:28:57 följande:
    Hehe.. vi tänkte köpa det till det brudparet vi gav korg till men vi tänkte nä... men det är en rolig sak att ge bort.. se minnen när dem tittar i korgen.
  • mosterYster

Vi fick också en korg, i den låg vin, massageolja, stämningsfull musik (med kärlekstema) - mycket uppskattat med en CD! De hade bränt själva, så vi fick en specialvald mix. Det fanns mer i också, kommer inte ihåg allt, men en CD är ju ett tips!

• whatelseisnew

CD oxå en bra ide...se om jag kan få ihop lite gamla godingar sen året dom träffades tills nu...=)

mosterYster skrev 2008-02-21 15:32:09 följande:
    Vi fick också en korg, i den låg vin, massageolja, stämningsfull musik (med kärlekstema) - mycket uppskattat med en CD! De hade bränt själva, så vi fick en specialvald mix. Det fanns mer i också, kommer inte ihåg allt, men en CD är ju ett tips!
  • Zenobia

Jag gjorde en korg en gång till ett brudpar där hade ja mousserande vin, pasta, pastasåser, olivolja m.m

Senast gjorde jag en korg med en massageolja, badhjärtan, aroma badolja, ljus som doftade erotiskt, badsvamp.
    Sen som ploj la ja in en massage anka.

• Linda25

Min syster var på bröllop i hegen och de gav bort en korg med bla. 2 flaskor champagne, en för att öppna om ett år och en för att öppna om 5 år! Tycker jag var en fin tanke!

♥ Älskar dig Maximilian...puss mamma ♥
  • whatelseisnew

Zenobia,

gillar dina förslag på bad delen...där fick du ihop mycket som täcker en hel del...=)

Lnda25 cool tanke med en att öppna om 5 år..Inte ens tänkt den tanken..Tänkte bara på här och nu...*s*

• whatelseisnew

Jag har den sidan sparad som favoriter...=) Brukar gå mycket beställningar dit men du har rätt dom har en hel del som kan täckas in i denna korgen...=)))

Zenobia skrev 2008-02-21 23:47:35 följande:
    Hittade en sida på nätet som ja beställde grejerna ifrån.www.t4u.se/
  • Sagamo

Vi gav oxo bort glas till en vän som gifte sig. Men vi skickade in dom till en som graverade dom med deras namn, bröllopsdatum och ringar. Jätte fint blev det!! Tycker inte att man behöver så mycket mer om det är lite finare glas.

• whatelseisnew

Vad kostade att gravera glasen och var gör man sånt?

Sagamo skrev 2008-02-22 07:48:47 följande:
    Vi gav oxo bort glas till en vän som gifte sig. Men vi skickade in dom till en som graverade dom med deras namn, bröllopsdatum och ringar. Jätte fint blev det!! Tycker inte att man behöver så mycket mer om det är lite finare glas.
  • lindi

vi gav också bort ett vin som skulle öppnas på deras 5.e bröllopsdag, men till det hade vi också två kort där brudparet fick skriva i ett varsitt, lite korta frågor om vad de tror att de gör om fem år o liknande. de fick inte se varandras svar.  sen fick de lägga dem i kuvert som vi klitrade igen och hangde runt flaskans hals. så får de öppna vinet o läsa om vad det trodde om framtiden 5 år tidigare.

♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • Sagamo
    whatelseisnew skrev 2008-02-22 09:11:20 följande:
    Vad kostade att gravera glasen och var gör man sånt?
    Det var inte så dyrt, hon tog 150 kr/glas att gravera in allt. Och då var tjejens namn först på ena glaset och killens först på det andra. Art Deco tror jag det hette. Då beställde man bara glas som hon inhandlade, graverade och skickade tillbaka.
  • Sagamo

Man kunde välja vilket glas man ville, bara det fanns att köpa på typ Cervera.

• Sagamo

Man kunde välja vilket glas man ville, bara det fanns att köpa på typ Cervera.

Svar på tråden Bröllops korg förslag...?