• Earth Angel

Ngn som läser /har läst Juridik 15 hp?

Funderar på att söka till denna kurs i sommar.

Hur är den?

• Svar på tråden Ngn som läser /har läst Juridik 15 hp?
  • malinka2

Jag ska oxå söka den som sommarkurs. Vart ska du läsa? SJälv söker jag i Skövde (distans där).
    Skulle gissa på att det är en ganska hård kurs, mycket att plugga in. Och mycket litteratur var det såg jag så det gäller nog att ligga i en del

Nån som har koll på hur populära sommarkurser är? Brukar det va högt söktryck?

• Earth Angel

Är samma jag ska söka till, enda distanskursen jag hittade inom det ämnet :-P

Finns det ngn speciell anledning att du är sugen på just juridik eller?

Själv tror jag det är bra att lägga in det till min beteendevetenskapliga utbildning så man har lite hum om lagar och dyl.

• skåne tjej

Är det Jöken du menar att du skall läsa?

• Juliana82

Jag ska också läsa denna kurs (juridisk översiktskurs 15 hp) för min del blir det till vt-09 (om ett år) då jag ska föda nu i maj. jag ska läsa på distans från högskolan i väst (trollhättans universitet)

• malinka2

Earth Angel skrev 2008-02-22 13:39:27 följande:

Är samma jag ska söka till, enda distanskursen jag hittade inom det ämnet :-PFinns det ngn speciell anledning att du är sugen på just juridik eller?Själv tror jag det är bra att lägga in det till min beteendevetenskapliga utbildning så man har lite hum om lagar och dyl.
    Precis samma anledning som dej Läser socialpsykologiska programmet i Skövde. En liten o bra högskola, trivs bra där! Med lite tur så kankse vi ses på upprop o så
  • Earth Angel

Yes.

annelie ek skrev 2008-02-22 13:46:08 följande:

Är det Jöken du menar att du skall läsa?
  • Earth Angel

Ok, påbyggnadsstudier lr varför ska du läsa just denna kurs?

Juliana82 skrev 2008-02-22 13:51:05 följande:
    Jag ska också läsa denna kurs (juridisk översiktskurs 15 hp) för min del blir det till vt-09 (om ett år) då jag ska föda nu i maj. jag ska läsa på distans från högskolan i väst (trollhättans universitet)
  • Earth Angel

Iåme att jag bor i Sthlm så hoppas jag att all undervisning sker online eftersom det blir lite lång resväg annars.. :-P Läser ju psykologi och sociologi helt på distans just nu, så jag hoppas denna kurs är likadan.

malinka2 skrev 2008-02-22 14:18:47 följande:
    Earth Angel skrev 2008-02-22 13:39:27 följande:
    Precis samma anledning som dej Läser socialpsykologiska programmet i Skövde. En liten o bra högskola, trivs bra där! Med lite tur så kankse vi ses på upprop o så
  • Pumpkin

Jag läste den på distans mot Umeå Universitet under hösten/vintern. Fick just reda på mitt betyg - VG!

• Juliana82

Jag ska senare läsa till juristassistent här i GBG där jag bor, min dröm är att få jobba på Göteborgs tingsrätt som domarsekreterare. Men jag tycker det är kul men svårt med juridik så det kommer bli en utmaning mycket svåra ord och formuleringar. men men allt går bara man har viljan, eller hur?? hahhaha

Svar på tråden Ngn som läser /har läst Juridik 15 hp?