Ngn som läser /har läst Juridik 15 hp?
Funderar på att söka till denna kurs i sommar.
Hur är den?
Funderar på att söka till denna kurs i sommar.
Hur är den?
Jag ska oxå söka den som sommarkurs. Vart ska du läsa? SJälv söker jag i Skövde (distans där).
Skulle gissa på att det är en ganska hård kurs, mycket att plugga in. Och mycket litteratur var det såg jag så det gäller nog att ligga i en del
Nån som har koll på hur populära sommarkurser är? Brukar det va högt söktryck?
Är samma jag ska söka till, enda distanskursen jag hittade inom det ämnet :-P
Finns det ngn speciell anledning att du är sugen på just juridik eller?
Själv tror jag det är bra att lägga in det till min beteendevetenskapliga utbildning så man har lite hum om lagar och dyl.
Är det Jöken du menar att du skall läsa?
Jag ska också läsa denna kurs (juridisk översiktskurs 15 hp) för min del blir det till vt-09 (om ett år) då jag ska föda nu i maj. jag ska läsa på distans från högskolan i väst (trollhättans universitet)
Earth Angel skrev 2008-02-22 13:39:27 följande:
Yes.
annelie ek skrev 2008-02-22 13:46:08 följande:
Ok, påbyggnadsstudier lr varför ska du läsa just denna kurs?
Iåme att jag bor i Sthlm så hoppas jag att all undervisning sker online eftersom det blir lite lång resväg annars.. :-P Läser ju psykologi och sociologi helt på distans just nu, så jag hoppas denna kurs är likadan.
Jag läste den på distans mot Umeå Universitet under hösten/vintern. Fick just reda på mitt betyg - VG!
Jag ska senare läsa till juristassistent här i GBG där jag bor, min dröm är att få jobba på Göteborgs tingsrätt som domarsekreterare. Men jag tycker det är kul men svårt med juridik så det kommer bli en utmaning mycket svåra ord och formuleringar. men men allt går bara man har viljan, eller hur?? hahhaha