• IVFmamma

Uträkning

Visst är det så att man räknar ÄP som ägglossningen så en IVFgrav börjar 14 dagar innan ÄP?

• Svar på tråden Uträkning
  • Micki

Hmm,är det så eller är det 14 dagar tillbaka efter ET?

Har du +:at nyligen?

• Micki

Vi inne och kika hos dig.. Grattis!!! Härligt!

Själv är jag på ruvardag 5 så jag funderar också lite på hur man räknar

• IVFmamma

Jag får ringa till SU imorrn och fråga, jag ringde nämligen till MVC i min stad och bokade tid för inskrivning och hon frågade om senaste mens men då sa jag att det är en IVFgrav, hon frågade när jag gjorde ET och räknade ut att jag skulle vara i v. 5 men enligt mig går jag in i v. 7 imorrn-söndag. Skulle jag vara i v.5 nu skulle jag ha gjort gravtest i v. 3 för enligt mig så har jag varit gravid i 2 veckor(efter gravtest). Jaja men det känns jobbigt man vill ju inte vara i v. 5 om man tror att man är i v.7.. Jag meddelar efter jag har ringt SU

• Micki
    IVFmamma skrev 2008-02-21 16:48:39 följande:
    Jag får ringa till SU imorrn och fråga, jag ringde nämligen till MVC i min stad och bokade tid för inskrivning och hon frågade om senaste mens men då sa jag att det är en IVFgrav, hon frågade när jag gjorde ET och räknade ut att jag skulle vara i v. 5 men enligt mig går jag in i v. 7 imorrn-söndag. Skulle jag vara i v.5 nu skulle jag ha gjort gravtest i v. 3 för enligt mig så har jag varit gravid i 2 veckor(efter gravtest). Jaja men det känns jobbigt man vill ju inte vara i v. 5 om man tror att man är i v.7.. Jag meddelar efter jag har ringt SU
    Men hon menade kanske att pyret va 5 veckor,men graviditeten startar ju 2 veckor innan pyret flyttar in

Du får gärna skriva en rad när du pratat med SU.
  • Carrie

Detta vill jag oxå veta! Har provat att använda mig av FLs graviditetsuträknare men är osäker på om man ska skriva sin vanliga menscykel & lutealfas? Alltså längden på dessa utan ivf-inbladning.

• Fjällsippan

Som jag har förstått det ska vi ivf'are använda vår vanliga menscykel/lutealfas på FL's graviditetsuträknare.

Här är en annan räknare som inte är så finslipad, men bekräftar att det är äp-datum (egg aspiration) som ska användas vid uträkning:

http://www.nordica.org/composite-399.htm 

• IVFmamma

Jag har pratat med SU och enligt den BM så räknar man 14 dagar innan ET som början på IVFgrav. Så jag gjorde min ET 27/1 och minus 14 dagar = 13/1 det kan jag räkna som senaste mens första dag. Man får ju mer exakt vid Ul.v 18..

• Fjällsippan
    Bejbi 08: det resonemanget stämmer även överens med FL's uträknare om man lägger in äp-dagen som ägglossningsdag .
  • Micki

Så jag då som gjorde ÄP den 14 februari ska graviditeten startat den 1/2 (om det nu tar sig).Hoppas,hoppas,hoppas

Svar på tråden Uträkning