• Velouria

    Försäkringskassans inläsningscentral i Östersund?

    Nu har vi skickat viktiga papper till försäkringskassans inläsningscentral för andra gången, och de verkar ha försvunnit den här gången också eftersom ingenting händer. Är det någon som vet var man kan vända sig för att fråga vad som har hänt?

  • Svar på tråden Försäkringskassans inläsningscentral i Östersund?
  • lycra

    Jag ringde till min fk & frågade om de kunde se om papprena kommit in & de kunde se att de kommit in men inte mer.. så ring o hör bara!

  • Velouria

    Tackar, det ska jag göra! Det är så frustrerande att det måste fixas snabbt så att vi kan få pengar till månadsskiftet.

  • YvonneM

    Får jag tipsa om att skaffa BankID?
    Superenkelt att anmäla till FK och man behöver inte hålla på och fylla i papper och skicka tillbaka.

  • Velouria

    Hej Yvonne,
    Jo, vi har BankID, men det finns vissa uppgifter som ändå måste skickas in tyvärr. Vi sköter allt sånt på Internet annars, det är otroligt smidigt. Nu har jag pratat med dem och de säger att de har fått pappren, men nu fungerar inte e-tjänsten, haha. En vacker dag så.

  • Saeed ghareh
    Saeed gharehgozlu 130203354664_2013-0034558910
    Solarsplan 13 Pers nr:601106-1790
    436 43 Askim "Överklagan av beslut" gbg 2013-12-12

    Hej!

    Härmed vill jag ge er en klar bild om min uppfattning av ovannämnda ärendet.
    Det var under året 2005 som jag forlorade barnens vårdnad och hovrätten i

    göteborg tillkännegav Maria Nyman som ensam vårdnadshavare.Shila och Shirin
    fortsatte att bo och "SOVA" hos mig ,trotts att jag hade bara umgängesrätt.

    Jag tog hand om barnen och försörjde de själv utan någon protest av deras mor!
    Maria Nyman försörjde sig på barnensbidrag utan att visa någon intresse för dem!?

    Jag kontaktade Försäkringskassan flera ggr och diskuterade saken med olika
    handläggare ,men tyvärr fick jag alltid svaret att:Hon får bidraget pga att hon är

    barnens "VÅRDNADSHAVARE" och jag borde bara lyda och betala!!!!????
    Jag fick den uppfattningen att lagen var skrivet på det sättet och jag fortsatte att

    betala underhåll till Försakringskassan tills slutet av 2011,då fick jag barnens
    Vårdnad och trotts att Shirin har sitt uppehälle hos mig ,ser jag nu att situationen har

    blivit annurlunda och jag krävs på att skall betala till baka Underhållstödet !!!???
    Jag tycker att Lagen skall vara samma för alla och i det fallet brister det i lagen !!??

    Om den aktuella "DYGNSVILAN" skall stämma då Försäkringskassan är mig
    återbetalningsskylldig för de åren som jag har betalat Underhållsbidrag på fel grunder.

    Alltså f o m början på 2006 t o m slutet på 2011 har jag i onödan betalat underhåll
    och nu vill jag ha de pengarna tillbaka.....

    Det hela kan bara handla om antingen diskriminering eller tjänstefel!?
    I vilket fall som helst får ni bestämma er för det eller det andra och fatta rätt beslut.

    Förresten har jag varit i kontakt med Uppdragsgranskning samt Gp i det
    sammanhanget och Janne josefsson har visat stort intresse för fallet.

    Jag avvaktar ert beslut och hoppas på att ni vet vad ni gör.....

    Bästa hälsningar ,Saeed gharehgozlu Tel:0736 343 466
  • Tirem
    Saeed ghareh skrev 2013-12-12 18:13:38 följande:

    Saeed gharehgozlu 130203354664_2013-0034558910
    Solarsplan 13 Pers nr:601106-1790
    436 43 Askim "Överklagan av beslut" gbg 2013-12-12

    Hej!

    Härmed vill jag ge er en klar bild om min uppfattning av ovannämnda ärendet.
    Det var under året 2005 som jag forlorade barnens vårdnad och hovrätten i

    göteborg tillkännegav Maria Nyman som ensam vårdnadshavare.Shila och Shirin
    fortsatte att bo och "SOVA" hos mig ,trotts att jag hade bara umgängesrätt.

    Jag tog hand om barnen och försörjde de själv utan någon protest av deras mor!
    Maria Nyman försörjde sig på barnensbidrag utan att visa någon intresse för dem!?

    Jag kontaktade Försäkringskassan flera ggr och diskuterade saken med olika
    handläggare ,men tyvärr fick jag alltid svaret att:Hon får bidraget pga att hon är

    barnens "VÅRDNADSHAVARE" och jag borde bara lyda och betala!!!!????
    Jag fick den uppfattningen att lagen var skrivet på det sättet och jag fortsatte att

    betala underhåll till Försakringskassan tills slutet av 2011,då fick jag barnens
    Vårdnad och trotts att Shirin har sitt uppehälle hos mig ,ser jag nu att situationen har

    blivit annurlunda och jag krävs på att skall betala till baka Underhållstödet !!!???
    Jag tycker att Lagen skall vara samma för alla och i det fallet brister det i lagen !!??

    Om den aktuella "DYGNSVILAN" skall stämma då Försäkringskassan är mig
    återbetalningsskylldig för de åren som jag har betalat Underhållsbidrag på fel grunder.

    Alltså f o m början på 2006 t o m slutet på 2011 har jag i onödan betalat underhåll
    och nu vill jag ha de pengarna tillbaka.....

    Det hela kan bara handla om antingen diskriminering eller tjänstefel!?
    I vilket fall som helst får ni bestämma er för det eller det andra och fatta rätt beslut.

    Förresten har jag varit i kontakt med Uppdragsgranskning samt Gp i det
    sammanhanget och Janne josefsson har visat stort intresse för fallet.

    Jag avvaktar ert beslut och hoppas på att ni vet vad ni gör.....

    Bästa hälsningar ,Saeed gharehgozlu Tel:0736 343 466


    Och detta du i denna tråd för att?
  • Velouria

    Personen trodde att denne hängde ut mig  

    Stackars den som nu blev uthängd och fått sin identitet röjd...


    Mother cake
  • ronaldino

    skicka in det med posten, ta en kopia, ring efter 3-4 dagar och få bekräftat att de fått det.

    Om inte det fungerar maila kopian till den du talar med och säg att originalet kommer med posten

    Om hon inte vill ta emot det be att få tala med chefen

    Om inte det fungerar maila till kundcenter@forsakringskassan.se. Spara kopia på mailet. Du får mottagningsbekräftelse. Spara kopian.

    Besök deras kontor för ett resonemang

    Så svårt ska det inte vara att ta emot en handling inte ens för FK

  • rosyposy
    Velouria skrev 2013-12-14 04:49:11 följande:

    Personen trodde att denne hängde ut mig smile2.gif  

    Stackars den som nu blev uthängd och fått sin identitet röjd...


    Mother cake
    Men jösses. Vad stört! Varför göra en sådan sak?
  • Velouria
    ronaldino skrev 2013-12-14 05:08:33 följande:
    skicka in det med posten, ta en kopia, ring efter 3-4 dagar och få bekräftat att de fått det.

    Om inte det fungerar maila kopian till den du talar med och säg att originalet kommer med posten

    Om hon inte vill ta emot det be att få tala med chefen

    Om inte det fungerar maila till kundcenter@forsakringskassan.se. Spara kopia på mailet. Du får mottagningsbekräftelse. Spara kopian.

    Besök deras kontor för ett resonemang

    Så svårt ska det inte vara att ta emot en handling inte ens för FK
    Tack. Nu har det gått 8 år så jag tror att de har fått in den by now
    Mother cake
  • Velouria
    rosyposy skrev 2013-12-14 08:03:00 följande:
    Men jösses. Vad stört! Varför göra en sådan sak?
    Just för att det är stört. Säkert för att visa att "invandrare tar alla våra pengar"
    Mother cake
  • rosyposy
    Velouria skrev 2013-12-14 13:07:29 följande:
    Just för att det är stört. Säkert för att visa att "invandrare tar alla våra pengar" smile2.gif
    Mother cake
    Aha.... Någonstans finns det säkert ett fragment av logik i det. Jösses.
  • La Lola

    Jag hajar nada av detta...


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • 1felix

    Hejsan! Jag blev helt sjukskriven den 12/9 2016 tom 17/10 blev jag halvt sjukskriven och from den 2/12 ska jag prova att jobba 75%. Nu är min fråga, hur länge ska man behöva vänta på ersättning från er? Snart är det 4 månader om inte mer. Jag skrev en liten notis och la i ett av kuverten att jag ville det skulle prioriteras fort då jag är ensam försörjande och behöver pengarna nu. Mvh Ingela.

    Ingela Svensson
    Rödebyekvägen 8
    37070 Rödeby.

Svar på tråden Försäkringskassans inläsningscentral i Östersund?