Ont i luftrören
Jag har sedan en tid tillbaka haft ont till och från (varje dag) i mellan brösten och hostar upp slem (dock hostar jag inte mycket). Om jag försöka springa eller gå snabbt så får jag ont och börjar hosta.
I våras hade jag en kraftig inflammation i luftvägarna (bronkit) som tog lång tid att bli av med. I höstas fick jag lunginflammation och läkaren hörde även vätska i ena lungan. Det var så hemskt då att jag inte kunde ligga ner utan att bli väldigt tungandad. Fick en hästkur antibiotika och blev snabbt bra även om trycket mellan brösten höll i sig ett bra tag. För ca 1.5 månad sedan fick jag influensan med hemska slemmiga hostattacker och hög feber. Blev okej på en vecka ungefär (gick aldrig till läkaren). Och som sagt nu försvinner inte det onda mellan brösten och när jag ska lägga mig på kvällen så kommer det ett litet tryck mellan brösten, blir lite pipig i andningen och blir lite hostig.
Nu undrar ni säkert varför jag inte gått till läkaren och helt ärligt så undrar jag det själv också, hade det varit barnen så hade jag sprungit dit för länge sedan. Jag hade velat få mina lungor röntgade men nu har jag börjat tänka massa knäppa tankar om att det är cancer eller nåt annat dödligt och då vågar jag inte gå dit för att få höra det
Någon som har någon teori varför jag inte blir bra? eller det kanske bara är så att jag har haft mycket problem med luftvägarna och lungorna att det tar lite tid för de att läka helt?
Jag har alltså haft bronkit och lunginflammation ett flertalet gånger de senaste 5-6 åren...