• kultingen

HALSFLUSS eller körtelfeber?!

Hej alihop!
    Tänkte höra om det är någon här ute som haft ett barn som varit under 5 år som fått diagnosen körtelfeber?! Vi har lite problem just nu å det är en lång historia, men vi har nån jäkla halsbakterie7vius i huset som vi inte blir av med.
    Vi har käkat pencilin ALLA i hushållet, men det verkar bara komma tillbaka hela tiden ., fick svar på tjejens halsodling idag som visade negativt, men hon har så ont i halsen att hon bara får i sig dryck å kräm å flytade föda..hon låter som en gubbe som snarkar, å luktar jätte illa i halsen...å nu har jag åxå börjat känna i halsen igen, å jag har avslutat min kur, tror att jag fått halsfluss igen,,,hur fasen ska vi bli av med detta???!! HJÄLP!! nån som vart med om nåt liknande???

• Svar på tråden HALSFLUSS eller körtelfeber?!
  • kultingen

PUFF PUFF!!!
    Finns det inga sjuka barn här?? (altså föräldrar?)

• greenlady

kan tyvärr inte svara så mycket men det låter jobbigt. Just streptokocker som ofta ger halsfluss kan vara svåra, se till att tvätta alla sängkläder speciellt örngott och tvätta av leksakerna också, har läst att bakerierna kan finnas kvar på ytor..!!!
    Hoppas ni blir friska snart.

• goldcoast

Här i min dotters skola har det gått halsfluss hos flera barn.
    En klasskompis till min dotter han har denna vecka fått dignos körtelfeber.
    Det är virus..det är bara att vänta ut.
    Be läkaren kola körtlar i halsen och under armarna.

• HelenaMaria

Kan de inte påvisa några streptokocker borde de ta prov för körtelfeber för att utesluta detta. Det läker ju ut av sig själv men iom att levern och andra körtlar blir påverkade ska man ta det lugnt under utläkningstiden.

• kultingen

Vi har fått en tid hos läkaren idag kl 15.00, då får vi se vad hon säger. Vill helst att de tar ett blodprov å kanske en sänka på vår dotter. Jag har jätte ont i halsen å har vita beläggningar, har väl halsfluss då, eller vad är det här för jäkla virus??
    Sköterskan tyckte även att min sambo skulle testa sig IGEN!, det va ju han som va boven sist. Nu får väl min sambos dotter vänta med att komma hit till oss( hon har åxå haft halsfluss nu i 2 omgångar), tills vi verkligen är friska!!!
    Hoppas nu bara läkaren tar oss på allvar!
    Förresten, när jag var hos läkaren i måndags så tog de en odling å jag berättade hur dålig hon var, då skrev hon ut nått brett pencelin( eftersom hon ätit kåvepenin mot halsflussen), sen i torsdags kom svaren att det va negativt, då ä det ju nåt virus?! Men hur fasen kan de bara skriva ut ett pencilin som hon inte ens behöver??? Så jag sa att då kan jag ju sluta med det nu då? ;:: ja det går bra!!!
    HALLÅ!!! SJUKVÅRDEN!!!!
    TIPS TIPS TIPS!!

Svar på tråden HALSFLUSS eller körtelfeber?!