• Deer

Mormor sökes!

Ärligt tror någon att man kan skaffa sig en mormor via annons i tex lokaltidningen?
    Eller får man bara psyckon och galningar på halsen då?
    Jag har nämligen ingen kontackt med någon av mina föräldrar, pga av deras missbruk.
    Jag har aldrig saknat att ha en förälder heller för ens nu.
    Min mamma har aldrig ens sett sitt barnbarn, hon vet att han finns men jag skulle nog aldrig vilja att hon ens tog i honom iaf.
    Men jag skulle ju så gärna vilja att mitt barn fick någon bra vuxen relation med någon som skulle kunna axla mormor rollen och kanske även vara någon jag kunde bolla saker med.
    Tyvärr så har jag hela mitt liv plaserats på olika foster hem så jag har ingen i min omgivning som är något att ha heller å barnets bio farmor är tyvärr inte så angagerad hon heller det angashemanget tog slut när hennes son drog ifrån mig i 5:e mån.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Mormor sökes!
  • Livsglöd

Kan du inte fråga socialtjänsten i din kommun om de kan hjälpa till? Låter lite vanskligt att annonsera själv tycker jag.

• meic

jag har sett sådana annonser i tidningen... verkar mysigt! och bra för alla parter! det är ju bara att be om referenser för att kolla att de är ok. Fråga arb. givare etc.

• Deer

Livsglöd skrev 2008-02-21 21:48:40 följande:

Kan du inte fråga socialtjänsten i din kommun om de kan hjälpa till? Låter lite vanskligt att annonsera själv tycker jag.
    Tyvärr så har jag försökt med det, men mitt ärende blev nerlagt för att jag inte hade problem av dysfunktionella slag, jag var helt enkelt bara ensam och det var inget som gjorde att barnet for illa, vi har ju umgänge och ett helt normalt socialt liv, bara det att jag saknar en mamma för första gången i hela mitt liv och jag så gärna skulle vilja att mitt barn fick någon som han kunde ha som en mormor.
  • syrra

Pröva med att annonsera men som meic skriver be om referenser.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Livsglöd
    Deer skrev 2008-02-21 21:56:11 följande:
    Livsglöd skrev 2008-02-21 21:48:40 följande:
    Tyvärr så har jag försökt med det, men mitt ärende blev nerlagt för att jag inte hade problem av dysfunktionella slag, jag var helt enkelt bara ensam och det var inget som gjorde att barnet for illa, vi har ju umgänge och ett helt normalt socialt liv, bara det att jag saknar en mamma för första gången i hela mitt liv och jag så gärna skulle vilja att mitt barn fick någon som han kunde ha som en mormor.
    Jag kom på en idé. I tidningen LAND brukar de annonsera efter familjehem etc. Kanske du kan lägga in en annons där? Det är ju många i "mormors"-åldern som läser den...
  • Michan

Detta kanske låter lite konstigt...Jag har precis gjort en omfattande uppgift Om Röda Korset.
    Dem hjälper till med det mesta, barnvakt, läxläsningen eller bolla frågor med.
    Hör med dem...Finns säkert någon som vill agera som extra mormor...eller så kanske dem vet någon som vill göra de eller så..

Bara ett tips..kanske lite fel men alltid något..Ajuste de kostar ju inget heller..

• Deer
    meic skrev 2008-02-21 21:52:25 följande:
    jag har sett sådana annonser i tidningen... verkar mysigt! och bra för alla parter! det är ju bara att be om referenser för att kolla att de är ok. Fråga arb. givare etc.
    Men hur har det ståt i dem annonserna, jag har försökt tänka hur jag skulle kunna skriva men inte kommit på något som låter vettigt.
    tycker nämligen själv att det är en konstig ide.
    Men vad gör man när man inte får någon hjälp från samhället för att man inte är dysfunktionel?
  • T x 3

Jag tror att du kan få hjälp av en stödfamilj. Jag har en kompis med en tråkig uppväxt till slut i fosterhem. Hon hade ingen som hjälpte henne med barnvakt någon gång hon fick en stödfamilj. Det var ganska ofta också. Gör ett nytt försök för reglerna kan väl ändå inte vara så olika i olika städer eller?

• meic
    Deer skrev 2008-02-21 22:01:21 följande:
    Men hur har det ståt i dem annonserna, jag har försökt tänka hur jag skulle kunna skriva men inte kommit på något som låter vettigt.tycker nämligen själv att det är en konstig ide.Men vad gör man när man inte får någon hjälp från samhället för att man inte är dysfunktionel?
    det har mest förklarat läget, som att "tyvärr har vi ingen mormor och farmor och vi vill gärna ha någon att baka bullar med och fråga om goda råd från någon med mer erfarenhet och gärna en utflykt då och då..." i den stilen.
  • Deer

T x 3 skrev 2008-02-21 22:02:58 följande:

Jag tror att du kan få hjälp av en stödfamilj. Jag har en kompis med en tråkig uppväxt till slut i fosterhem. Hon hade ingen som hjälpte henne med barnvakt någon gång hon fick en stödfamilj. Det var ganska ofta också. Gör ett nytt försök för reglerna kan väl ändå inte vara så olika i olika städer eller?
    Fast det här handlar inte om barnvakt eller om att jag är för trött för mitt barn.
    Det handlar om att det är viktigt för barn att ha någon som är en god vuxen förebild och någon man kan prata med saker om som bara man kan med mormödrar och farmödrar.
    Så jag kan förstå att soc har andra sämmre förhållande att lägga sina resurser på.
  • BellaDonnna
    Annszan skrev 2023-05-20 22:37:28 följande:

Hej 😊
    var bor du någonstans? 

jag kanske är den som du söker o du o din lille som kanske är den jag söker. 😊

Alltså tråden är från 2008😂
Svar på tråden Mormor sökes!