Ta bort fläckar
Någon som vet ett bra sätt att få bort bla frukt och tomat fläckar från barnens kläder, har en heldel ljusa kläder och fläckarna på dessa ha inte gått bort, har provat med "Ta bort"
Tack på förhand!!
Någon som vet ett bra sätt att få bort bla frukt och tomat fläckar från barnens kläder, har en heldel ljusa kläder och fläckarna på dessa ha inte gått bort, har provat med "Ta bort"
Tack på förhand!!
Galltvål! Det funkar superbra, jag har fått bort intvättade bananfläckar från ljusa tröjor, blåbärsfläckar, tomatfläckar, you name it!
Den finna att köpa lite varstans, Clas Ohlsons, hälsokostaffärer osv...
Blanda lika delar Yes (diskmedel) och citronsyra (finns i kryddhyllan). Smeta på fläcken och låt verka en stund, tvätta sen som vanligt. Jag har fått bort tomat och blåbärsfläckar bland annat på detta sätt.
Vi testade Vanish på en del av Liams kläder och efter ett par tvättar så försvann alla fläckar. Men då hade de fläckarna suttit ett tag. Slänger man in ett plagg med en fläck på rätt så snart efter att den kommit dit så brukar det räcka med en tvätt.
Håller med om att Vanish funkar. Jag brukar slänga alla bajs- och matfläckiga kläder och tvättlappar i en balja med vatten och vanish och sen får de ligga där och jäsa tills det är dags att tvätta. Har aldrig haft någon fläck som inte gått bort.
Tack! ska fundera på vad jag ska testa.
Finns det även andra tips???