• Alvi

Hmm.... fråga om sockerdippar efter att ha druckit läsk o käkat godis.... (sockerdipp i jämförelse med sockertopp/sockerkick)

Efter att ha sett det uppenbara sambandet mellan läskintag (och mer än ett glas saft) och dåsighet, har jag sedan ca ett halvår låtit bli att dricka läsk öht.

Ikväll åt jag godis och en halvtimma-timma senare somnade jag i soffan till filmen vi tittade på. Jag hade inte samma dåsighetskänsla, men kan somnandes ha med godiset att göra, eller var det bara en slump!?

Jag tror inte att jag har upplevt detta förut med godis... men å andra sidan är jag småbarnsmamma och kan mycket väl förväxla sockerdipp med vällingkok om natten...

Det vore ju najs om det VAR godiset som sänkte mig - en finfin anledning att sluta äta skiten!

Nån som vet eller tror!?

BillaLilla och LäskeLäske - mina gullenuttiga hjärtefjun!
  • Svar på tråden Hmm.... fråga om sockerdippar efter att ha druckit läsk o käkat godis.... (sockerdipp i jämförelse med sockertopp/sockerkick)
  • Alvi
    Pethra skrev 2008-02-21 22:58:59 följande:
    Jag blir inte pigg av socker utan trött och tung i kroppen, av frukt och grönsaker däremot blir jag väldigt pigg och aktiv
    Ja, men det är ju precis så jag blir av läsk. Det pratas ju så mycket om sockerkicken... Men om varken du eller jag känner av den, utan bara dippen.... vad är fel på oss då!?
  • Pethra

Ja du, jag misstänker att jag är smått känslig mot socker eftersom jag även blir ganska illamående. Egentligen är det en fördel men jobbigt när sockersuget sätter in på allvar och man bara måste ha godis, om så bara några bitar, sen mår man pyton och vill bara sova
    Tog faktiskt några bitar nu i kväll och jag känner på allvar att jag ska sluta äta helt och hållet, man njuter ju knappt av det efteråt

• Alvi

Nej, jag känner också att det börjar luta åt det. Men som sagt - suget minns inte hur dåligt man mår efteråt, bara hur gott det är just då....

• Esterella

Jag mår fyskiskt dåligt av socker, får ökad puls och mår illa, jag blir även darrig.

Cogito, ergo sum
Svar på tråden Hmm.... fråga om sockerdippar efter att ha druckit läsk o käkat godis.... (sockerdipp i jämförelse med sockertopp/sockerkick)