• Nalle Puh73

Finns det nåt knep att få bort läppstift från tapet?

Jaha, då kom första väggmålning. William har målat både i hallen och i sovrummet så snyggt med mammas läppstift. Hur får jag bort det? Har en känsla av att det är dömnt att misslyckas men kollar med er som kanske också haft väggmålningar av läppstift.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05 ♥ Litet pyre i magen BF 11/06-08♥
  • Svar på tråden Finns det nåt knep att få bort läppstift från tapet?
  • Lecanard

Inte för att jag vet om det funkar, men testa med våtservetter, såna som man har när man byter blöja, dom funkar till dom flesta fläckar...

• CiaoBella

kanske går med sminkborttagning! men inte med nåt med olja i!

• Moniqe1979

tänkte säga samma sak, baby servetter (natusan) är superbra att ta bort fläckar, våra chaufförer har dem i bilarna för att ta bort olja och smörjfett etc från både kläder och händer, tveksamt att jag kommer använda dem på baby dock...

• Nalle Puh73

Blir att inhandla våtservetter ser jag och hoppas på ett mindre mirakel. Lagomt skoj på en strukturtapet där vanliga fläckar är nog svåra att få bort. Man kan ju inte gnugga hur hårt som helst för då åker ju strukturen.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05 ♥ Litet pyre i magen BF 11/06-08♥
  • Abrakadabra

Läppstiftsfläckar bestr ju till stpr del av fett, så kanske kan något av dessa knep funka: hemmet.ifokus.se/Default.aspx

Om du ska "torka bort" fläcken, tänk på att jobba utifrån och in mot mitten så att du inte smetar ut det ännu mer.

Om ni måste tapetsera om (hoppas inte) så tror jag att det är bra att måla över först, så att fettet inte tränger igenom även på den nya tapeten.

• lokisse

men är det en struktur tapet sa maste den ju bort om man ska tapetsera om..

Abrakadabra skrev 2008-02-22 09:06:20 följande:
    Läppstiftsfläckar bestr ju till stpr del av fett, så kanske kan något av dessa knep funka: hemmet.ifokus.se/Default.aspx du ska "torka bort" fläcken, tänk på att jobba utifrån och in mot mitten så att du inte smetar ut det ännu mer.Om ni måste tapetsera om (hoppas inte) så tror jag att det är bra att måla över först, så att fettet inte tränger igenom även på den nya tapeten.
Svar på tråden Finns det nåt knep att få bort läppstift från tapet?