• leeena

Fler med väldigt LIKA tvillingar ?

Någon mer som har väldigt LIKA tvillingar ? Såg en tråd om väldigt OLIKA tvillingar men våra är istället väldigt lika varandra..De är lika utseendemässigt,och gör samma miner,har likadana utryk och är välidgt lika till sättet..De följer även varandra längd och viktmässigt,skiljer högst 100g emellan dem. JAG ser ju skillnad på dem men har jag varit borta och deras pappa har klätt på dem så måste jag titta efter en gång extra för att vara säker på att inte ta fel...Nu är de ju än så länge bara 4månader så de hinner ju bli mer olika när de blir större,hoppas jag.Jag är tvilling själv och minns hur jobbigt det var att alltid förväxlas med syrran och att ingen såg skillnad....Någon mer som har tvillingar som är väldigt lika varandra ?

• Svar på tråden Fler med väldigt LIKA tvillingar ?
  • Gemelas

Mina tjejer är oxå väldigt lika och har hela tiden varit nästan exakt lika stora. De är snart 17 mån och det blir allt lättare att se skillnad iom att de utvecklar mer personlighet. Men de flesta måste fortfarande fråga vem som är vem när de kommer hem till oss.
    Det roligaste är att de lär sig saker samtidigt oxå, det kanske du kommer märka när de lär sig sitta, krypa och gå. Mina tjejer har gjort allt samtidigt (max någon el några dagar mellan).

Är du enäggstvilling själv och har fått enäggstvillingar??? Häftigt isf!!!

• Triple Trouble

jösses, de var lika. är det tvåäggstvillingar verkligen??

• Triple Trouble

oj såg just ovan att de var enäggs.. då kanske det inte är så konstigt att de är lika

• leeena

Vet inte ifall mina tjejer är enäggs eller tvåäggs,de bedömde dem som tvåäggs under graviditeten,men det är ju inte 100% ...jag tror att de är enäggs eftersom de är så väldigt lika varandra,de flesta tvåäggs som jag träffat har varit mycket mer olika..Jag och syrran är enäggs,fick vi veta för någon vecka sedan :)

• MosterMi

Fick höra under min tvillinggraviditet att det var något större chans att själv få enäggstvillingar om man själv är det (har själv en enäggstvillings-syster) så du har nog fått enäggs. Det är väl 25% av alla enäggs som ligger som tvåäggstvillingar dvs med varsin moderkaka i varsin hinnsäck. Själv fick jag tvåäggspojkar som är väldigt olika till sättet.

• Tina9

Jag har enäggstvillingar 4 månader som är väldigt lika. Har precis börjat kunna skilja dem åt. Men de har lite olika temperament, en blir oftast mer irriterad/ledsen än den andre, för samma saker.

• MeNoLike

Nästan alla säger att våra är jättelika. Men ja vet inte ja!??! När de var liten hade vi ibland svårt att se skillnad.
    Undre graviditeten sa de att de var 2 äggs... vid snittet sa läkaren att han trodde en'ggs så jag har ingen aning vad mina är.

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Tilhi

mina twins är väldigt lika varann, jag är faktiskt den enda som skiljer dom åt!

• Kajsa3

Vi får ofta höra att tjejerna är lika varann. Eller som en tant sa på gatan - Ja de är enäggs!.. När man bara ser ögon och näsa....
    Tjejerna väger nästan lika (150g skiljer), får samma tänder nästan samtidigt, lika hårfäste, lika tår och fötter, lika öron osv.. De har hårvirvlar åt motsatt håll. Så jag vet verkligen inte. De var dikoriotiska och spontana men i övrigt har jag ingen aning.
    Fast alla som känner dem ser ju skillnad och de har olika beteende - man hör ju skillnad på vem som pratar tex.

• Simbaa

Mina töser är väldigt lika varann

Det som skiljer dom åt är att Maja har mer hår och ett smultronmärke bakom höger öra.

Förut såg man skillnad på dom pga storleken men nu har Maja vuxit ifatt Wilma

Svar på tråden Fler med väldigt LIKA tvillingar ?