• Ziitoo

Hur spårar jag ett paket som försvunnit i posten. Har inget kollinr eller liknande.

Någon som vet hur jag går tillväga? La på paketet i onsdags och företaget har inte fått mitt paket än. Var en retur jag gjorde.

• Svar på tråden Hur spårar jag ett paket som försvunnit i posten. Har inget kollinr eller liknande.
  • Maria40

Om du inte har något att spåra efter så kan du inte spåra det.
    Jag antar att du lagt det på lådan ungefär som ett brev, då finns det inget att spåra. Tyvärr.
    Har du däremot lämnat in det som paket, så måste du ha fått ett kvitto och det går att spåra.

• Fröken T

Du kan logga in på posten.se och göra en reklamation. Står precis hur man gör. Beskriv paketet så noga som möjligt. Jag har haft turen att paket har kommit tillrätta på så vis, tog bara några dagar.

Kanske är min hjärna, tumlad och tömd
  • Ziitoo

Kontaktade företaget idag och dom sa att det kan ta upp till en vecka innan returer når dom. Bara att vänta tills onsdag nästa vecka och se. Har det inte kommit då så får jag försöka hitta det.

• hotten

ett paket har alltid kolli nr, men det låter som du skickat ett större brev utan rek eller nått dvs som vanlig A EL B post.
    Då kan du inte spåra det å du kan inte få någon ersättning för det.
    sen kan man ju alltid reklamera det men det hjälper inte dig på sin häjd kan du kanske få 4 frimärken som plåster på såret efter några veckor!!

Svar på tråden Hur spårar jag ett paket som försvunnit i posten. Har inget kollinr eller liknande.