• Hå Be

Napparna luktar illa!! Why?

Hej! Jag har en 6 månaders liten kille. Alltså hans nappar - dom har börjat lukta så otroligt äckligt och illa. Dom är inte speciellt gamla, nån månda, och jag har kokat dem flera gånger för att bli av med lukten men den återkommer hela tiden. Det måste vara nåt i hans mun som gör det! Men vad? Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Napparna luktar illa!! Why?
  • Fru B

Han har kanske någon infektion. bakterie-, svamp- eller virusdito.

• Hå Be

Okej, bra idé. Bör jag kontakta bvc tro?

• ÄlskadeUnge

Har du latex eller silikon nappar?

• Hå Be

Silikon. Känner nu förresten att det luktar liksom fränt ur munnen. Lite stickande lukt på nåt vis. Han har varit sjuk förra helgen med feber, men är fri från den sen några dagar. HOsta har han dock kvar. Kan det vara nåt samband tro? Har dock för mig att jag kände lukten på napparna innan han blev sjuk...

• ÄlskadeUnge

Okej, tycker att du ska ringa bvc och fråga. Infektioner kan bilda dålig lukt.

• Hå Be

Tack för snabba svar. Ska ringa bvc på en gång!

• Lia och bäbisen

Oj då, jag har samma problem, och har haft lääänge med min 9 mån tjej! Napparna luktar starkt och fränt...men jag har bara trott att det va andedräkten....

ts, har du fått nån mer info??

• Hå Be

Japp! Fick en tid hos doktorn på en gång faktiskt! Det var ingen fara, men han var lite röd ner i halsen. Alltså har han nån typ av infektion/virus (kan inte den korrekta benämningen), vilken i sin tur gör att andedräkten blir dålig. Ingen som helst fara menade doktorn på.

Men, lite skeptisk är jag nog ändå, för min lillkille har också haft detta ganska länge. Visserligen har han hostat och så den här veckan och varit lite störd när han äter (halsont tolkar jag det som), men luktproblemen startade flera veckor innan host- och halsproblemen.

• Lia och bäbisen

Oj då, det av ju inte skoj...elise har luktat så i flera månader ju...
    Men o andra sidan var hon sjuk för några veckor sedan, och då kollade ju doktorn i halsen o så...men nämnde ingenting..

Jag ska till bvc i nästa vecka så jag ska ta upp det då iaf...för det luktar ju inte gott, nästan "kemiskt" eller så...riktigt vass doft..

• Hå Be

Lisa och bäbisen - känner igen precis som du beskriver! Om du får någon bra förklaring från bvc så får du gärna höra av dig till mig!

• ludde1

Min dotters mun luktar jätte illa när hon får tänder kanske e ngt sånt på G

• Hå Be

Ja, skulle kanske kunna vara tänder som spökar också - han börjar ju komma i rätt ålder för det.

• Lia och bäbisen

Du fick inte nåt mot doften? Nån medecin eller så? För vi frågade på bvc idag och sköterskan hade inte nån aning om vad det kunde vara och verkade inte bry sig. Hon fick lukta på en napp, men "kände ingenting", vilket enligt mig måste innebära att hon inte har något luktsinne för det luktar jättefrämt och liksom "kemiskt"...

• Hå Be

Helt otroligt - typ det bemötandet fick jag också "nja, jag vet inte om jag känner nån lukt precis...", sa doktorn. Med andra ord vet dom inte vad det är, det är min tolkning. Jag fick inget mot doften, utan doktorn menade bara på att den skulle försvinna när halsontet försvann. Men som sagt - det luktade illa redan innan han blev sjuk!

• Lia och bäbisen

Skumt...ja elise har ju haft detta i flera månader...och det är itne bara napparna utan även själv andedräkten. För napparna kokar jag ofta och byter, och även de allra nyaste napparna luktar redan!
    skit med, jag trodde du skulle ha nåt bra att komma med! =) Kanske lite sb12 eller vad det heter...

• Annicapannika

Har ni kollat där sugdelen möter själva nappen. Om ni drar lite i sugdelen kan man liksom titta ner i skåran där. Jag upptäckte när mina pojkars nappar luktade så där illa att det samlats en massa skräp där, typ hår och sånt och de var ju indränkta i saliv..... därför luktar det så illa.

• Lia och bäbisen

Tack för tipset! Dock tror jag itne det hjälper i mitt fall, för jag brukar ta bort allt ludd o sånt skit där när jag kokar napparna, då brukar det kika fram. Plus att napparna hon har ny är alldeles nya o ändå luktar det...

Svar på tråden Napparna luktar illa!! Why?