• Flippen

Tips på boende vid Kolmårdens djurpark?

Vi är 3 familjer med barn mellan 3 mån och 4 år som ska åka till Kolmårdens djurpark i sommar.
    Undrar nu om någon har tips på bra familjeboende där i närheten.
    Går man in på Kolmårdens hemsida har de 3 alternativ:
    Antingen svindyrt spahotell, eller vildmarksboende i typ tält (vilket nog inte är att rekommendera med en 3 mån. bebis), eller vandrarhem (som vi är alldeles för bekväma för.)

Någon som har några bra förslag?

• Svar på tråden Tips på boende vid Kolmårdens djurpark?
  • MammaFia

Det finns några stugor i närheten som man kan hyra. Där har vi bott med några familjer.

http://www.stfturist.se/ STF Vandrarhem Norrköping/Sörsjön

Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • ucka

Jag måste bara rekomendera vildmarkshotellet! särkilt med många barn så är det helt suveränt! Stor lekavdelning med aktiviteter och restauranger vana med barn! Visst är det i dyraste laget men det var iallafall mycket för pengarna. (dessutom fick man komma in i Djurparken en tímme före öppning (dag två) vilket var väldigt bra när man har morgonpigga barn )

• Flippen

Ucka:
    Ja, det ser jättefint ut och vi brukar absolut inte snåla när vi reser, men såg att det kostade 2485:- /natt och vi tänkte stanna 3-4 nätter. Och lägga nästan 10 000:-/familj på bara boendet tycker vi är att ta i.
    Sedan är det lite praktiskt också att vi vuxna ska kunna umgås även efter att barnen gått och lagt sig.
    Men absolut, det ser jättefint ut verkligen!

MammaFia:
    Ska kolla de där stugorna. Det är nog mer något sådan vi hade tänkt oss. Tack för tipset!

• hotten

det lät mycket med ca 2500,- per natt, jag tittade på hotellet förra sommaren å det kändes då inte så dyra då, fast minnet kanske sviker..
    sen ingick väll antren till djurparken i hotellpriset.. vilket för er kanske räknas som 3-4pers?..
    iallafall hade vi oxå tänkt ta oss till kolmården i sommar då vi aldrig han förra sommaren, fast det blir nog bara en natt där dottern på 8 år har fått för sig att hon vill åka massor med tåg i sommar så det blir nog en "tågluffning innom sverige , finland å kanske damnark" bara hon å jag när pappan jobbar...
    där kommer jag till en fråga hur långt är det från tågstationen till djurparken?? eller annat färdsätt från tex sthlm till djurparken?

ang hotellpriser så brukar det finnas arbjudanden genom tex ikea, ica mfl kanske nått ni kan kolla upp om de har i sommar?
    vi tänkte inte boka ännu räknar kallt med att det finns nån boplats ledig även om vi bokar några dagar innan, annars struntar vi helt enkelt i kolmården borde finnas även annat kul i sverige..

• CosmicCat

Det är ju inte jättelångt till Norrköping och där finns ju en hel del hotell att välja på. Jag har för mig att vi bodde på Best Western inne i centrala Norrköping en natt då vi var på Kolmården. Kanske inte världens fräschaste hotell, men helt OK när man ändå bara ska sova där.

• Flippen

Hotten:
    Vet inte men det är möjligt att inträde till Kolmården ingår. Men inträdet kostar annars "bara" ca 800:- för oss, och det känns som en ganska liten del i det hela.
    Det var säkert inte lika dyrt förra sommaren för de håller på att bygga om hotellet till ett familje-spa.

Mamma C:
    Ja, men för oss blir det ju inte bara att sova där. Som sagt så behöver ju de flesta av barnen sova mitt på dagen, och sitta och kura på varsitt hotellrum efter åtta varenda kväll är ju ingen höjdare.

Svar på tråden Tips på boende vid Kolmårdens djurpark?