• Jennass

Skitdoktor!!! fråga om Lergigan comp..

Var och fick illamåendepiller igår, yeeey... MEN doktorn som jag var hos var ett riktigt cp.. HAN nästan VÄGRADE att skriva ut piller till mig "för inte vill jag väl skada det jag har i magen?" eeeh nej men jag vill kunna sköta mitt jobb och LEVA!

Så en fråga, NÅN MER SOM ÄTER/HAR ÄTIT LERGIGAN COMP? ÄR DOM FARLIGA? det står ju att det inte ger ogynsamma eftekter på foster, men gubbfan skrämde mig.. han fick ju en att känna sig helt värdelös för man inte kunde "ta lite illamående"

• Svar på tråden Skitdoktor!!! fråga om Lergigan comp..
  • Hugo Boss

jag åt lergigan..inga som helst problem!! fattar inte varför läkaren sa så till dig..mongoläkare..jag frågade två olika läkare när jag skulle börja äta dom..och ingen av dom läkarana sa att det skulle vara några problem!!

jag är idag i vecka 28 och har sett på UL och allt, att allt är bra med min lilla =)
    Så ät dom du =)

tiden som var gick snabbt..men tiden i nuet går sakta...fast snart är det maj =)
  • JosefineB

De ska vara helt ofarliga. Jag har ätit dem nästan hela denna graviditet (tre om dagen) plus att jag tagit 50mg vanlig lergigan till natten. Så ät dem du och må bättre! En glad mamma med några ofarliga piller ikroppen är bättre än en illamående mamma. Det är ju förståss 50mg koffein i Comp tabletterna, men om man inte överkonsumerar kaffe så kan man hålla sig under rekommenderat koffeinintag (när man är gravid)per dag ändå.

Hoppas pillrena hjälper dig! och Grattis till graviditeten!

• Sibbis

Det finns inga kända risker att äta detta under graviditet, du kan vara HELT lugn. DEssutom är det indicerat (alltså gjort för) vid graviditet, det hade det aldrig varit om det fanns nån risk.

Koppla bort vad doktorn sa, ät dina tabletter!

/apotekarn *s*

• JosefineB

..kanske ska tillägga att jag åt lergigan i massor förra graviditeten också, då slutade jag ta dem tre dagar innan BF. Har en frisk fyraåring hemma...

• carro74

Jag har ätit Lergigan comp men det fungerade inte för mig jag fick hjärtklappning pga koffeinet i dem.
    Men jag fick Lergigan mite i stället det är samma fast utan koffein och det har jag ätit till och från till v 23 kanske, det är ingen som har sagt ngt om det.
    BM har frågat bara om jag fortf äter dem och inte sagt ngt om det.

Ät du det är många som äter dem.
    och de ska ju inte vara farliga för barnet.

• Jesster

Vilken löjlig läkare... Jag hade inte överlevt utan Lergigan Comp denna graviditeten. Åt två/dag fram till mitten av v.16 ungefär, då la sig äntligen illamåendet. För att komma upp till rekommenderad max-halt av koffein så får man äta 8 tabletter/dag

♥ v.19 ♥
  • Picci

Hej alla!

Jag är i v. 7 och mår såå kasst. Håller på att gå under så fort det gått bara en liten stund sedan jag ätit. Köpte Postafen, men de ska inte tas av personer som är laktosintoleranta - vilket jag är.

Pratade med BM om Lergigan, men hon påstod att man blir så oerhört trött. Stämmer det, ni som provat?

Vill inte behöva bli sjukskriven.

Trevlig helg!

• Jesster
    Picci: Det finns både Legigan och Lergigan Comp.
    Vanlig Lergigan kan man bli trött av men Lergigan Comp innehåller lite koffein och efedrin och verkar istället lite uppiggande
    ♥ v.19 ♥
  • Simonsmami

Det stämmer att man inte blir tröttare av lergigan comp. Jag är piggare ikväll än vanligt. Har tagit två lergigan comp idag mot illamående. De fungerar jättebra för mig!

• Picci

Härligt, era svar inger hopp.
    Tack!

• MalinI

Jag blev tok trött när jag åt lergigan comp. Inte märkte jag av ngt koffein i dom.

Men har ätit det under 2 graviditeter och dom mår bra mina barn.

Mamma till Lucas, Nelly & Cim
  • Jennass

HEJ alla söta och snälla!
    tack för alla svaren jag fått!!! alltså den där läkaren hade inte alla hästar hemma!
    Jag äter dom och jag mår ganska bra faktiskt, så bra har jag inte mått på flera veckor! Tar ett tag innan dom kickar in men sen är det sköööönt för magen! och jag KAN äta normalt!
    och nu ska jag käka dom UTAN att få dåligt samvete!

Kramar till er alla! i September kommer min friska lergigan comp bebis :D

• oOrosamarängerOo

Både lergigan och lergigan comp är A-klassade ofarliga och väl beprövade under 30 års tid under graviditet. Det borde din läkare veta mycket väl!

♥ ♥ ♥ liten tjej i magen ♥ ♥ ♥
  • oOrosamarängerOo

Jag har förresten ätit båda två under hela mina graviditeter.

♥ ♥ ♥ liten tjej i magen ♥ ♥ ♥
  • Jennass

30 år, ja gud,,, nej han visste inte det, det var JAG som föreslog dom eftersom jag läst lite här på FL, och det var efter han hade räknat upp typ 5 preparat som gav fosterskador och sa att det inte fanns några piller för mig utom postafen.

han ba på sin skitdåliga svenska: "aha, ja lergigan kan du väl ta, men du är väl medveten om att du har ett liv i magen"

nä han kan ju stoppa upp nåt, nu har jag ätit dom två ggr om dagen  sen i fredags, I LIKE THEM :)

• Eisa
    Yohanna1985 skrev 2008-02-24 09:41:38 följande:
    30 år, ja gud,,, nej han visste inte det, det var JAG som föreslog dom eftersom jag läst lite här på FL, och det var efter han hade räknat upp typ 5 preparat som gav fosterskador och sa att det inte fanns några piller för mig utom postafen.han ba på sin skitdåliga svenska: "aha, ja lergigan kan du väl ta, men du är väl medveten om att du har ett liv i magen"nä han kan ju stoppa upp nåt, nu har jag ätit dom två ggr om dagen  sen i fredags, I LIKE THEM :)
    VA?

Synd att det finns läkare som är så dumma i huvudet.
    Beklagar.

Är i v 26 och behöver Lergigan ÄN. 1 om dagen blir det...
  • Jennass

ja han hade inte bara EN skruv lös utan verkligen HELA jävla verktygslådan!
    jag matar i mig en tidig morgon och en på sena eftermiddagen/kvällen, två om dagen gör mig glad i magen :) eller ja.. gladare.. men jag tycker att jag blir lite skakig av som.. kan ju vara efidrinet som gör sitt :)

Eisa skrev 2008-02-24 09:49:34 följande:
    VA? Synd att det finns läkare som är så dumma i huvudet.Beklagar.Är i v 26 och behöver Lergigan ÄN. 1 om dagen blir det...
Svar på tråden Skitdoktor!!! fråga om Lergigan comp..