• mai

Liba-bröd

Är det någon som har ett recept på liba-bröd ???

• Svar på tråden Liba-bröd
  • dålli

jag har letat i en kvart å hittar inte det någonstans.

• dålli

alltså recept på nätet. har själv aldrig ätit det men det låter gott.

• mai
    Svar på #2
    Jag har inte heller ätit brödet men hittade ett annat recept där man skulle ha det som botten på hemmalagad pizza och det lät så smidigt att bara slänga på ost etc och grädda i ugnen. Skulle visst vara hur mager som helst också. Hittar det dock inte i några affärer heller. SUCK....
  • dålli

men på liba.se kunde man väl beställa...fast det är kanske lite omständigt.

• Katja77

Det finns på t ex Willys, att köpa färdigbakat alltså.

• mai

Oki, tack för tipsen !! Skulle dock vilja prova att baka själv - är lite lätt såld på att baka bröd.

• Ann Lee
    mai: Vet inte om man kan baka det själv. Min pappa har varit på ett bageri och sett hur de bakade bröden. Och tydligen så var det en speciellt ugn. Och sen blåstes det där brödet upp som en fotboll... ja jag kommer inte ihåg riktigt hur det var. Men det lät iaf som att det inte var det enklaste att göra själv. Du vet ju säkert att det är lite som ett pitabröd som man kan "sprätta upp", antar att det är för att "den varit en fotboll" i gräddningens förstadie.

Var bor du någonstans? Precis som någon skrev så finns brödet ofta på Willys. Dessutom finns det att köpa i Hötorgshallen i Stockholm och även mataffärer med mat från mellanöstern-trakterna.

Och den där pizzan, den är verkligen superenkel och mums. Fick själv tipset på VV för några år sedan.
  • Ida86

annars kostar libabröd ca 10 kronor i utländska butiker.

• cegermyran

För många år sen så bakade jag turkiskt bröd.
    Jag fick lära mig detta av en turkisk kvinna.
    Det är ett bröd som mest liknar pitabröd.
    Men brödet du söker kan ju inte vara så svårt egentligen,
    men tror att du ska ha en pizzaugn till detta.
    Ska kolla om någon har detta recept så återkommer jag.

• mai

Har nu hittat brödet på willys i helsingborg.

Svar på tråden Liba-bröd