• Dalwhinnie

Så fruktansvärt trött...

Hej på er!!

Undrar om nån kan svara på det här med trötthet??
    Jag är i v7 fr.o.m. idag, och är så TRÖTT, inte på kvällarna så farligt som jag har förstått att de flesta är, utan hela dagarna.

Det funkar bra på morgonen, fram till 11 ungefär, sen slår det till och jag känner mig helt slut, och bara vill sova...
    Hur länge kommer det vara så här? För det är väl inget som är konstigt?

Är överlycklig över att äntligen vara gravid, så jag står gärna ut, men kommer det vara så här hela tiden, kan vara skönt att veta!

Tacksam för svar och kram!!

• Svar på tråden Så fruktansvärt trött...
  • Sussannek

Oh jag vet vad du menar...jag är inne i v9 och sover sover sover...jag jobbar natt så har en extra anledning att sova på dagen (skönt med ursäkter)...

Hoppas det inte kommer vara hela graviditeten....men vist står man ut...är ju så glad för det lilla pyret som ligger där inne...

• Mamma2001

ja jag går snart in i v 8 och vet precis hur det är! känner mej trött och slut typ hela dagarna

• snart tre

Det går över - jag var som en zombie fram tills vecka 15 ungefär. Sen plötsligt över en dag försvann det.

• twentyone

hehe. här är en till, är i vecka 11+3. Har vart trött sen vecka 7. Längar så tills jag får energin tillbaka.
    Kan säga att i helgen har jag bara sovit. Gick upp i lördags kl 9, åt frukost.. somnade,...sov till klockan 13..duschade, åt lite. Somnade..sov till klockan 18, åt middag..somnade i soffan...sov..sov.. fram tills dagen efter.

Söndagen var ungefär samma, fast vi var ute en sväng med.

Det är fruktansvärt. Kan inte hålla mig vaken.
    Tur att man har en förstående sambo som tycker jag "ska lyssna på min kropp" ;)

• mirre2

Jag är i v15 och är oxå trött måste sova middag varje dag får jag inte det så e jag som en zombi

• haven

ja kroppen behöver visst mycket mycket vila i början. jag var fruktansvärt trött från v 7 till v 10, sov mellan minst 2-4 timmar varje dag och över 10 timmar varje natt.
    nu i v 12 är jag inte riktigt lika trött, men vill gärna vila en stund på dagen i alla fall om jag inte sover. skönt när man kan lyssna på kroppen och göra precis som man känner!
    så sov på så mycket ni behöver, det är ni värda! :)

• snowflake

Haha, jag har skrivit nästan ett likadant inlägg under mammakroppen, trodde jag skulle må bättre nu (v11 + 3) men jag blir bara tröttare... sover verkligen dygnet runt och jag ska ut och resa om 2 veckor, jag blir kul resesällskap, not!

• Jennick

Jag säger som de flesta andra, sov så mycket du vill, du kommer att känna dig piggare om några veckor.

I v 13-14 brukar gravidsymptomen avta och man känner sig mer eller mindre "som vanligt". Då börjar man oroa sig för att man kanske inte är gravid längre istället... Som tur är kommer ultraljudet i v 18-19 och då får man se underverket. Det är magiskt!! Sen några veckor senare så börjar man känna att barnet rör på sig i magen och det är underbart! Jag vet att det inte var din fråga... Men det kan vara skönt att veta vad som väntar.

• Dalwhinnie

Bra tack för alla svar, då vet jag att jag är helt normal!
    Bara att sussa på helt enkelt!!

• Fritzi

hej! Här är en till som är konstant trött Nu har jag en pojke på snart tre år så det går inte att lägga sig precis när man vill Men jag passar på och sover när tillfälle ges Igår lade jag mig kl 20 tillsammans med sonen Härligt Vi somnade båda två

• Tinis 77

Jag har först börjat bli trött nu i v.20. Kan sova när som helst. Zzzzzzzz

Svar på tråden Så fruktansvärt trött...