• På Tiden

Hur kan man förändra ett blågrått linoliumgolv i badrummet? Förutom att lägga klinker?

Förslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-22 19:12
    sKA STÅ VÅTRUMSMATTA! mITT MISSTAG..

• Svar på tråden Hur kan man förändra ett blågrått linoliumgolv i badrummet? Förutom att lägga klinker?
  • tusan

hej, trall var ett bra förslag! Dessutom har jag hört att man kan måla plast- och linoleumgolv med typ blank garagegolvfärg. Det kan du ju kolla upp om du vill.

• Rigmor Mortis

...fast kolla om det verkligen ÄR linoleum - linoleum tål inte vatten, så ligger det en linoleummatta i ett badrum skulle jag byta ut den omedelbart.

• På Tiden

EKJ76: FÖRLÅT; våtrumsmatta ska det stå!

• På Tiden

trall låter jätfint, men eftersom man har en lutning kanske det är svårt att få det att ligga jämnt?
    Annars är det väldigt fint till vitt kakel!

Garagegolvfärg, ska kolla upp det!

• Rigmor Mortis

Jag har sett mindre trall (för utomhusbruk) någonstans, ska fundera och se om jag kommer på var.

• På Tiden

under vilken kategori låg de?

• haberg

det finns färg att måla plastmatta med. Går att få i alla färger. Innan det görs ska man ha gjort rent noga innan med målartvätt o sandpappra golvet för att rugga upp ytan lite, så fäster färgen bättre. Det är lösningsmedelsbaserad färg, så inget bra att andas in, resultatet ska tydligen bli snyggt dock!

• Agni
    EKJ76 skrev 2008-02-22 19:29:44 följande:
    Jag har sett mindre trall (för utomhusbruk) någonstans, ska fundera och se om jag kommer på var.
    Bauhaus har oxå. Även i olika strl på "rutorna". På deras badrumsavdelning dessutom
    Jag är så jävla grym
Svar på tråden Hur kan man förändra ett blågrått linoliumgolv i badrummet? Förutom att lägga klinker?