• Anonym

Har ingen matlust

Funderar på att lämna sambon eller ej

Har tappat matlusten , kan helt enkelt inte äta. Har ingen under vikt ligger på BMI 23. Är det farligt att låta bli maten om man inte har lust att äta?
    Försöker peta i mig lite yoggi på morgon och kväll

• Svar på tråden Har ingen matlust
  • wellah

farligt å farligt, det är vanligt att man tappar aptiten.... kroppen har ju ett lager att ta ifrån, men försök äta och dricka det du kan, så du slipper uttorkning eller svimma av för lite näring...... det går över och du får igen suget.....

• Lilja84

att tappa matlusten är inte kul alls .. för när man inte äter så blir man så blääähhää på allt annat också , det går liksom hand i hand och skapar en ond cirkel ..
    Jag rekommenderar att du äter ute .. välj ut nått du känner att du verkligen skulle vilja äta dvs alltså från grönsallad till 5 rättersmiddag .. för det jobbiga brukar vara att man måste laga maten också ..
    Själv kände jag när jag tappade matlusten(den är tillbaka nu) att det tog emot ännu mer så fort man tittade i kylskåpet och insåg att man måste göra nått av tråkprodukterna som fanns där .. så jag stängde igen kylskåpsdörren igen och gjorde nått annat .. vilket inte är så bra ..

• Anonym

Ts här

Jag är igentligen ett matvrak, brukar äta allt , de sista månaderna smakar maten inget gott, och nu mår jag bättre av att inte äta nånting alls nästan

• mirjamf

Det är inte farligt för dig att avstå från mat någon gång. Men i längden är det inte bra. Du behöver energin. Annars kommer du bli helt utmattad till slut. Dessutom är det kanske inte helt normalt att ionte vilja äta alls. Så det vore kanske inte fel att kolla upp om det är något fel. Inget annat konstigt på gång med kroppen? Eller något som du mår psykiskt väldigt dåligt av?

• Anonym

Tror att du har en släng av depression, har själv vartit det när det strulade med mitt förhållande förut och hade då varken matlust eller sömnbehov. kunde vakna flera gånger per natt i ren panik, åt bara så jag just och just inte var hungrig. va inte så noga med maten, åt bara det som fanns lätt tillgängligt, typ frukt, smörgås, fil m. flingor o. dyl.

Man klarar sig, jag hade det så i ca 3-4 månader. Bara du försöker äta när du känner dig någorlunda hungrig, försök få i dig lite av alla ämnen.
    Ät det du känner för, matlusten kommer när när du löst problemet.

kramar

• Sarah å Leia

ts.. har likadant.. Ingen mat lust, och äter just bara för barnets skull.. Skit pissigt.. Och inte är det ju bättre att förhållandet går år skogen

Svar på tråden Har ingen matlust