• xxSilvaxx

Vad kan det vara? Magåkomma...

Vi får väl se om detta blir rätt forum...

Inte så trevligt ämne, men måste försöka luska ut vad det kan vara...

kan få akut ont i magen, nästan varje dag... den går från rimligt platt o normal (jaja, lite bula iofs) till att bli nånstans gravid 5:e månaden typ på ett par minuter...

Leder sedan till mindre trevliga besök på huset och olidlig odör både här o där minst ett dygn framöver..

(väldigt otrevligt ämne, jag vet)

Försöker hitta system i vad kroppen reagerar på... var bensäker på att det vr laktosen som spökar -men har tagit ett självtest på apoteket som inte gav utslag enl. de provsvar man fick... Alltså tillbaka till ruta ett...

Läst om att candida även kan sätta sig och växa till i tarmsystemet (låter inte alls kul) och att då söta o sockerrika matvaror får svampen att löpa amok och producera mängder av gas som får sina följder... det låter som det kan vara ngt sånt -nån som har någon erfarenhet av detta??

Vad kan det annars vara Kan ju inte ha det så här... det har hållit på i månader redan...

• Svar på tråden Vad kan det vara? Magåkomma...
  • trebarnsförälder

Hej

Det låter som om du skulle bhöva hjälp med detta,inte tevligt men
    eftersom det pågått så länge och du har ont av det .

Du kan behöva lämna avföringsprover.

Du har inte ätit antibiotika nyss??
    Jag fick clostridium av antibiotika som menas att man slår ut all tarmflora i magen.
    Jag gick med detta länge och var tvungen att vårdas på sjukhus i en vecka.

Lycka till

• xxSilvaxx

hmmmm.... nope, ingen antibiotika nånsin, inte ens mot halsfluss när jag var liten :-S

Äter inga mediciner utöver mina p-piller...

Jo, jag vet att jag måste iväg -men maken till oengagerade läkare häromkring får man ju leta efter

• trebarnsförälder

jag vet inte var du bor med ring närmaste vc,dom ör tvugna att ta emot dig antingen samma dag eller inom några dagar

Lycka till

Svar på tråden Vad kan det vara? Magåkomma...