-
-
Svar på tråden ngn som har If-barnförsäkring?är den bra?
-
Det finns ingen dålig barnförsäkring. Däremot skiljer det en del mellan bolagen och då måste man jämföra de olika bolagen. Vissa ger mer ersättning på vissa moment andra bolag på andra moment. Inte lätt men så är det.
-
jag har trygghansas nu men tycker den verkar så dyr.Lift Stolpe skrev 2008-02-22 20:09:34 följande:Det finns ingen dålig barnförsäkring. Däremot skiljer det en del mellan bolagen och då måste man jämföra de olika bolagen. Vissa ger mer ersättning på vissa moment andra bolag på andra moment. Inte lätt men så är det.
-
Priserna är ungefär detsamma vid samma ersättningsnivåer. Om man sänker ersättningsnivån blir alla bolag billigare.
Tänk på att om du byter att först söka och få den godkänd i det nya bolaget innan du säger upp din gamla försäkring. -
puff
-
ingen mer?
-
jag har if till båda mina barn och det funkar kanon bra. hade även väntabarn försäkring när jag vänta minsta dottern.
tror jag betala max 300 för hemförsäkring och båda barnens försäkring, har inte siffrorna riktigt i skallen, men den minsta betalar jag 66kr för i månaden då vi har alla försäkringar där, och det blir billigare, vi hade inbrott i bilen och det va absolut inga problem med if, gick smidigt som tusan..
så jag rekomenderar dom varmt, hade trygghansa när jag vänta stora tösen och det va skit bolag, men smaken är som baken, delad, har haft folksam barnförsäkring men gilla den inte. har prövat lite granna så jag inte bara sitter o berömmer ett bolag..
lycka till, du kan även jämföra försäkringar på pricerunner.se
ha det gott -
tack för ditt svar!en 77a skrev 2008-03-04 15:48:26 följande:jag har if till båda mina barn och det funkar kanon bra. hade även väntabarn försäkring när jag vänta minsta dottern.tror jag betala max 300 för hemförsäkring och båda barnens försäkring, har inte siffrorna riktigt i skallen, men den minsta betalar jag 66kr för i månaden då vi har alla försäkringar där, och det blir billigare, vi hade inbrott i bilen och det va absolut inga problem med if, gick smidigt som tusan..så jag rekomenderar dom varmt, hade trygghansa när jag vänta stora tösen och det va skit bolag, men smaken är som baken, delad, har haft folksam barnförsäkring men gilla den inte. har prövat lite granna så jag inte bara sitter o berömmer ett bolag..lycka till, du kan även jämföra försäkringar på pricerunner.seha det gott
-
Skulle också teckna if barnförsäkring då vi har den i hemmet,, men då fick vi hem en lapp om jämförelse på olika försäkringsbolag och då visar det sig att du får ut mycket mer hos trygg hansa och att de inte kräver nytt sjukintyg när barnet sen blir vuxen och tecknar ny personförsäkring. Vilket alla andra gör. Så om ditt barn skulle bli sjukt på vägen eller vara mycket sjukt så är det inte säkert att något annat bolag vill försäkra den när den fyllt 18 och barnförsäkringen går ut...så ja den är dyrare men jag tog den ändå. Hoppas jag var till någon hjälp. Om du vill ha samma lapp som jag fått så ring trygg hansa så skickar de ut den.
-
Har if till dottern och betalar runt 1000 kr per/år för henne. samt katterna och bilarna och hemförsäkringen där. så då har man nån rabatt när man har flera försäkringar där.
-
3 barns mor skrev 2008-03-04 16:43:05 följande:Har if till dottern och betalar runt 1000 kr per/år för henne. samt katterna och bilarna och hemförsäkringen där. så då har man nån rabatt när man har flera försäkringar där.
jo jag har märkt det också, allt blir så jäkla mkt billigare.
fast det är ju också det där som Leopi skrev, att barnförsäkringen inte täcker samma saker.
Leopi- vilka fler saker täcker inte ifs barnförsäkring?
-
-
vilken bra sida.3 barns mor skrev 2008-03-04 17:33:47 följande:www.viforaldrar.se/tester-guider/guider/barnf.../