• Maroé

Är 15.000 dyrt för för 2 personer 1 vecka i turkiet med all inclusive?

Vi ska ut på sambons första utlandsresa och han är kräsen.

Vi har bestämmt att vi vill till turkiet 1 vecka i juni, då shoppingen är billig och så :)

men sambon är kräsen!, han vill ha det nytt och fräscht så att han verkligen känner WOW, hans första resa.

Vi känner att vi vill ha:

*Fräscht hotell som ligger 'själv' bland grönt och fint,
    öppet och inte intryckt på 50 kvadrat

*Gärna strand med brygga

*Allinclusive, då vi ska vara där en vecka och vill inte stressa och tänka på mat och (DYR) dricka.

*Ha nära till havet, gärna egen strand.

*kunna resa in till alanya och shoppa

*Stora fina pooler, fräscha rum, hotellet i övrigt.

*gärna en allacarte resturang och lite små butik (liv) på hotellet

Vi har hittat 1 hotell som faller oss i smaken.
    När vi tittade häromdagen så var där 1 pris, ca 13-14 tusen och det känndes det ultimata för oss, men idag såg vi att de hade tagit bort en avgång och lagt till 1000 kronor.

Hotellet har allt vi söker.

Beach resort i Inecum.
    MEN det känns saftigt med 15000 för 1 vecka med allinclusive för oss, eller? Det är ju dock det ända hotellet som håller för oss i alanya i den prisklassen.

Men så är det också 4.5 till lokalt centrum i incekum och ca 3 mil till alanya, är det för långt? eller är det relativt billigt att ta taxi?

Snälla hjälp, är så kluven.. är ju sambons första utlandsresa och jag vill ju att han ska ha det som han verkligen vill och känner wow här får jag något för mina pengar, och inte ett tråkigt andra handsval

På övriga små sk*t hotell så skulle det kosta oss ca 8 tusen, 2500 i halvpension, men då fattas det 1 måltid och all dricka (som är dyr) .. och då blir det ju nästan i samma summor, eller?

jobbigt detta

• Svar på tråden Är 15.000 dyrt för för 2 personer 1 vecka i turkiet med all inclusive?
  • Mizz Emma

Jag har varit i Turkiet två gånger och taxin är svinbillig.. i svenska kronor alltså det gick att räkna på två händer och då tog resan ca 10min. Nästan allting är billigt i Turkiet. Jag kommer inte ihåg var i Turkiet jag var men där finns även Turkiska Ullared :p
    15tusen tycker inte jag är så farligt dyr för 2personer. Tänk ändå att det blir ca 7500kr vardera och då räknar man resan,maten hotellet.. det kommer nog upp i ungefär samma summor om inte mer än om man inte skulle tagit all inclusiv.
    Så enligt mej tycker jag det är billigt definitivt.

• Amine

Dricka ingår sällan i "all" inclusive.

• Amira
    Amine skrev 2008-02-23 01:26:23 följande:
    Dricka ingår sällan i "all" inclusive.
    Det är väll det som ÄR allinclusive? Att alla mål+dricka ingår?
  • Maroé

Jo i allinclusive ingår dricka, såsom lokal dricka, läsk, vin, vatten alcohol.

På alla allinclusive jag har tittat på så har drickan varit inräknad och glass snacka osv.

• Maroé

Mizz Emma skrev 2008-02-23 01:25:46 följande:

Jag har varit i Turkiet två gånger och taxin är svinbillig.. i svenska kronor alltså det gick att räkna på två händer och då tog resan ca 10min. Nästan allting är billigt i Turkiet. Jag kommer inte ihåg var i Turkiet jag var men där finns även Turkiska Ullared :p 15tusen tycker inte jag är så farligt dyr för 2personer. Tänk ändå att det blir ca 7500kr vardera och då räknar man resan,maten hotellet.. det kommer nog upp i ungefär samma summor om inte mer än om man inte skulle tagit all inclusiv.Så enligt mej tycker jag det är billigt definitivt.
    hhih, ja vi vill ju shooppa :) så taxin är billig, du vet inte hur billig ungefär?

men är hotellet tillräckligt fint för de pengarna då ( på fritidsresors hemsida)

räcker 5 tusen vars till massivs med rolig shopping?
  • Mizz Emma

Oooja 5000 räcker länge i turkiet kan jag tala om... jag hade bara med mej tusen kr i fickpeng som jag skulle shoppa för men hade med mej 500 tillbaka.. jag köpte ett par skor (liknande puma),ett par vita jeans, två linnen,en tjocketröja och lite smått och plus attjag köpte glass och melon....
    Jag vet inte exakt men dom 10minuterna vi åkte till såkallade centrum kostade runt 10kr. Är inte helt 100 men kommer ihåg att jag blev chockad över det billiga priset iallafall...

• Saaaraa

Vi ska åka all inclusive till egypten en vecka, 14 tusen betalar vi för två vuxna, 1 barn och 1 spädbarn.

På de alla all inclusive hotell vi har vart har det funnits barer som man kan dricka hur mycket man vill i. Det brukar det väl finnas? Om inte annat så lär det ju stå där infon om hotellet är.

• vänat

Jag personligen att 15 000kr för två är dyrt med all includ.

Då jag var i turkiet 2004 med all includ för en person var priset 5380 vilket jag då tycket var mycket.
    Så då är definitivt 15 000kr för två dyrt.

Svar på tråden Är 15.000 dyrt för för 2 personer 1 vecka i turkiet med all inclusive?