Är 15.000 dyrt för för 2 personer 1 vecka i turkiet med all inclusive?
Vi ska ut på sambons första utlandsresa och han är kräsen.
Vi har bestämmt att vi vill till turkiet 1 vecka i juni, då shoppingen är billig och så :)
men sambon är kräsen!, han vill ha det nytt och fräscht så att han verkligen känner WOW, hans första resa.
Vi känner att vi vill ha:
*Fräscht hotell som ligger 'själv' bland grönt och fint,
öppet och inte intryckt på 50 kvadrat
*Gärna strand med brygga
*Allinclusive, då vi ska vara där en vecka och vill inte stressa och tänka på mat och (DYR) dricka.
*Ha nära till havet, gärna egen strand.
*kunna resa in till alanya och shoppa
*Stora fina pooler, fräscha rum, hotellet i övrigt.
*gärna en allacarte resturang och lite små butik (liv) på hotellet
Vi har hittat 1 hotell som faller oss i smaken.
När vi tittade häromdagen så var där 1 pris, ca 13-14 tusen och det känndes det ultimata för oss, men idag såg vi att de hade tagit bort en avgång och lagt till 1000 kronor.
Hotellet har allt vi söker.
Beach resort i Inecum.
MEN det känns saftigt med 15000 för 1 vecka med allinclusive för oss, eller? Det är ju dock det ända hotellet som håller för oss i alanya i den prisklassen.
Men så är det också 4.5 till lokalt centrum i incekum och ca 3 mil till alanya, är det för långt? eller är det relativt billigt att ta taxi?
Snälla hjälp, är så kluven.. är ju sambons första utlandsresa och jag vill ju att han ska ha det som han verkligen vill och känner wow här får jag något för mina pengar, och inte ett tråkigt andra handsval
På övriga små sk*t hotell så skulle det kosta oss ca 8 tusen, 2500 i halvpension, men då fattas det 1 måltid och all dricka (som är dyr) .. och då blir det ju nästan i samma summor, eller?
jobbigt detta