• Lona

j*vla ikea glas!!!!

igår morse så tog jag och diskade inget annorlunda med det och jag höll på att diska ett glas och helt plötsligt så spricker det och jag skär mej nåt så fruktansvärt så det vart akuten på direkten och blev sydd med 9 stygn!!!! Gjorde så fruktansvärt ont och blödde som en gris!!Nu åker dessa IKEA glas ut genom dörrn det är en sak som är säker och aldrig mer såna här hemma!!!Idag har jag jätte ont i hela fingret och inte nog med det så är det höger handen som jag använder mest!!AKTA IKEA GLASEN!!!!

• Svar på tråden j*vla ikea glas!!!!
  • MissScary

Glas kan gå sönder oavsett tillverkare...

• Me o Mike

AJ då din stackare!

Men jag har ALLTID haft bara ikeaglas och dom har AAALDRIG gått sönder!

• W W

då får jag nog lov att rekomendera dig glas i hårdplast.. alternativt engångs i mjukare plast eller papp..

för alla glas kan gå sönder o man skär sig ibland..

sen att ikeaglas är skittrist är en helt annan sak

• vem bryr sig

Mina ikea glas har aldrig gått sönder däremot ett av mina Iitala glas har gått sönder. så märket har nog ingen betydelse.
    Trist att du fick sy handen ändå men behåll dina glas det är ju dyrt att köpa nya

• Sofia t

Ikea har superbra plastmuggar =)

• Marco och Mathias mamma
    Lona skrev 2008-02-23 06:20:29 följande:
    igår morse så tog jag och diskade inget annorlunda med det och jag höll på att diska ett glas och helt plötsligt så spricker det och jag skär mej nåt så fruktansvärt så det vart akuten på direkten och blev sydd med 9 stygn!!!!Gjorde så fruktansvärt ont och blödde som en gris!!Nu åker dessa IKEA glas ut genom dörrn det är en sak som är säker och aldrig mer såna här hemma!!!Idag har jag jätte ont i hela fingret och inte nog med det så är det höger handen som jag använder mest!!AKTA IKEA GLASEN!!!!
    Jag har Ikeaglas i olika prisklasser och inte ens de billigaste (6 för 9 har gått sönder när jag diskat. Du hade nog bara otur. Vill du kasta ut alla glas så är det din ensak men skyll inte din otur på Ikea, det kunde ha varit vilket märke som helst...
  • Marco och Mathias mamma

Sofia t skrev 2008-02-23 07:59:16 följande:

Ikea har superbra plastmuggar =)
    Precis...
  • MrsMurphy

Jag har faktiskt drabbats av detsamma för några år sedan. Diskade med en svamp och när glaset sprack på vägen ner så jag fick en stor skärva under skinnet på knogen. Blödde som en gris och nu ett ex antal år senare så har jag fortfarande ett stort ärr för jag var korkad nog att inte åka in och sy. Det jag lärde mig var väl snarare att inte diska med en svamp för att detta helt enkelt kan ske... Det var också ett ikeaglas men jag tror nog att det kan ske oavsett vilket märke. Man har en jävla otur helt enkelt!

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Trinity78

Jag säger som de andra: Glas kan gå sönder oavsett tillverkare. Det betyder inte att IKEAs glas är sämre än nån annans. Jag har själv skurit mig rätt illa på vinglas från Åhléns men jag skyller inte på dem för det.

Trist, men sant.

To fail is to successfully learn what doesn't work
Svar på tråden j*vla ikea glas!!!!