• Skrik och Panik

Bebis med stora fötter!

Hejsan, fler än jag som har en bebis med stora fötter? Min dotter på ca 5 månader har stora fötter, det innebär att jag inte kan ha tex pyjamasar eller sparkdräkter med fötter(sak samma lixom)för därnere där fötterna ska vara blir för smått på längden. Det irriterade med det hela är alla dessa fina STRUMPBYXOR jag skulle vilja att hon skulle kunna ha på sgi inte går så bra. Tänk er en klänning med strumpbyxa? Fint va?

Jo det är fint, men hälen sitter i hålfoten på tösen och en större storlek på strumpbyxorna går inte för då simmar hon runt i de!

Vad gör man?

Japp I-lands problem !

• Svar på tråden Bebis med stora fötter!
  • Tildarut

Min första tjej hade oxå stora fötter fast inte så som du beskriver... Kan du inte köpa tex vita tights/leggings och sen ha vita strumpor till så blir det ju nästan som strumpbyxor... lycka till!

• Skrik och Panik

Det kan jag ju göra, men vart får jag tag i det?

• Jojjo

Haha, jag har en kille med stora fötter så vi har inte samma problem med klänningar och strumpbyxor och pyamaser med fötter kan vi ändp inte ha för han bli så varm. Men det är nog bara att gilla läget och hoppas att hon växer i dom=)
    Sonen har sin fars 46:0r att brås på, har nu storlek 21-22 och är 10 mån. Alla hans kompisar ligger på ca 19=)

• Tildarut

Finns det inte på lindex eller liknade? Polarn o pyret kanske... HM borde oxå ha...

• lokisse

kan man inte klipa av foten och sy fast en mud nertill

• Skrik och Panik

Jojjo

Men då står de stadigt på jorden iallafall

Tildarut, ska spana på stan idag, tack för tipsen!

Lokisse: Då ska jag lite snabbt bli kunnig i sykonst också då, haha men vad gör man inte för sin bebis!

• lokisse

en mud gar lätt att sy fast lite pilligt men inte svart als. kan gjöras för hand det handlar ju inte om nagrqa jätte avstand presics..
    Skrik och Panik skrev 2008-02-23 09:19:45 följande:

JojjoMen då står de stadigt på jorden iallafall Tildarut, ska spana på stan idag, tack för tipsen!Lokisse: Då ska jag lite snabbt bli kunnig i sykonst också då, haha men vad gör man inte för sin bebis!
  • Annika 78

Vår son har också stora fötter... när han var en månad gammal passade strumpor för 3-6 månader....

• VilkenLycka

Min dotter har oxå stora fötter men jag bryr mig inte riktigt att foten på strumpbyxorna är för liten för jag vill så gärna ha klänning på henne . Tycker att dom borde göra strumpbyxor utan häl som tubsockar typ, det är ju inte fint när foten är för liten heller.

Angående att sy om strumpbyxor och sy på en mudd så skulle jag inte göra det för hand, speciellt om man inte är van att sy. Risken är att man inte "fångar" alla maskorna i strumpbyxorna och de börjar löpa. Sy med en elastisk raksöm på maskin med täta stygn. Lätta på pressarfotstrycket så töjer det sig inte lika lätt.

En annan variant jag kom på nu är att klippa av tån på strumpbyxorna (och ev hälen) sicksacka runt kanten och ha sockar utanpå.

Svar på tråden Bebis med stora fötter!