• nina1977

Erfarenheter av all inclusive??

Vi ska åka till Grekland i maj och har bokat ett all inclusive hotell. Barnen är då 2½ och 8 månader. NU har jag fått lite kalla fötter, har inte betalat nåt än, så det går ju att ångra sig. Hotellet ligger ca 7 km från stan. Det är ett fint hotell med allt man behöver. Det finns micro o vattenkokare på rummet. Men det kanske blir tråkigt att bo så på sidan om??? ÅåÅÅ vad svårt. Resan kostar närmare 16000 för oss 4. Åker vi utan all inklusive kostar det kanske runt 10-12000 med lägenhetshotell. JAg är så velig.... Hur skulle ni ha gjort. Jag har aldrig rest med barn så jag vet ju inte riktigt hur det går till.

• Svar på tråden Erfarenheter av all inclusive??
  • Lejdan

kikade in här.. nyfiken jag med på svar på denna fråga. har tyvärr inga svar själv. vi funderar själva på att resa i dec nu 08. fast till furteventuria! o vill veta hur det funkar att resa med barn o om det är bra att ta halvpension eller all inclusive. vi hade satsat på halvpension o funderar på 2 veckor. men då hamnar priset på 20 000 för 4 pers. så det tåls att tänka på.

tror inte det ska vara några problem för er att bo så pass långt utanför staden. går väl kanske ta sej in där på nått vis ändå o tar nog inte lång tid. brukar vara mycket anpassat runt omring hotell för barnfamiljer. tropr inte ni ska bli fast på hotellet hela tiden under er resa!

• Lia och bäbisen

Vi åkte till teneriffa med vår 9 månaders för ca en månad sedan, till ett all inclusive som låg ca 1 mil från stan. Vi åkte buss två gånger in till stan för att vara på stranden (ingen strand vid hotellet, dock stor pool). Men detta var mest för min skull eftersom jag älskar stranden. Annars hade vi ett superfint hotell och själva all inclusiven var superbra. Tiden gick alldeles för fort och vi hann knappt göra nåt mer än sola o bada, så vi saknade aldrig stan! kan tänka mig att din 2,5 åring nöjer sig rätt bra med poolen, och är ni ute efter en lugn o skön semester så är det ju det bästa alternativet, för man känner aldrig att "nu mååååste vi hinna det o det..."

• Banzai

Kan bara rekomendera All Inklusiv åkte för viso inte med barn men det var det bästa vi valt.
    Åkte till lanzarote vårat hotell låg också en bit utanför själva stan men det var sönt med tanke på natt livet.
    Fans allt man kunde tänka sig
    Frukost mellan 7-9
    tilltug mellan 10-11
    Lunch mellan 11-14
    tilltug mellan 14:30-16
    Middag från 17-21 tror jag det var
    Massa självbekänings barer med dricka till både stora o små
    Glassdisk med fri tillgång & bra utbud
    Samt några stora barer där man kunde beställa lite mer avanserade dringar även detta helt utan kostnad.
    Så jag kan ju lungt påstå att man aldrig gick varken hugrig eller törstig.

• buffas

Hej jag har varit i Grekland,Aruba,spanien och kroatien med all inclusive och tycker det är toppen,tycker man inte om det man plockat för sig så är det bara att hämta nåt annat och suveränt för barnen som kan hämta glass och dricka,frukt när dom vill.Grekland är ju ett dyrt land så man tjänar på att ha all incusive..Är så avundsjuk vill också åka men vi har nyss fått en liten så vi tänkte vänta ett tag!!!

• Loco Madre

Jag tycker att du ska satsa på all inclusive eftersom att du reser med barn det är väldigt smidigt + att maten i grekland är ganska dyr det är dyrare än att gå ut och äta i sverige så du kommer att tjäna på att ta all inclusive, det enda negativa som jag har upplevt med all inclusiva är att maten kan bli enformig, du har ju redan betalat för maten så de behöver inte anstränga sig på samma vis men detta är ju väldigt olika mellan resorterna, vi hade all inclusive i cypern till exempel och maten var helt fantastisk där.. ha en bra resa!

• honeybee78

Jag har varitpå all-inclusive i Mexiko och det var fantastiskt. Tröttnar man på maten på hotellet finns det ju inget som hindrar en att prova resturangerna utanför hotellområdet ändå

• pemi

Jag rekomenderar verkligen all iclusive och kommer aldrig resa på något annat sätt mer!

Vi var två barnfamiljer som var på cypern i höstas, bodde också lite utanför samhället men det var bara skönt. Var perfekt med buffe för barnen, det fanns ju alltid något de gillade och kunde/ville äta. Man slapp diskussionerna på restaurang med dyr mat som kanske inte tycktes om. Smidigt att kunna hämta glass/dricka osv också.

Vi har rest med all inclusive 4 ggr och alltid varit nöjda. Med facit i hand så sparar man lätt i de pengarna som det skiljer i pris på med eller utan all inclusive. Vi har gjort slut på löjligt lite pengar ur reskassan.

♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • Ewis

Vi kom hem från GC och maspalomas för ca 3 veckor sedan och hade all inc. i två veckor.

Maten var jätte dyr på resturanger så visst vi tjänade på att ha all inc. men fy vad tråkigt det var att äta samma samma samma mat i 2 veckor som det var på detta hotellet.
    Nä fy skulle aldrig ta all inc igen om jag besöker samma hotell igen vilket vi förståss inte tänker

Kan inte uttala mig hur det är på andra ställen och hotell.

• K C J

Var på Dominikanska rep i två veckor och tyckte det var toppen med all inclusive. Fanns ju alltid nåt att äta och det var jättebra mat och variation på buffén. Vi tröttnade aldrig. Det fanns något för alla!

• nina1977

Hej!! Vi bokade om Hotell då vi upptäckte att det inte var helt färdigbyggt. Vi ville inte bo på ett bygge. Nu blev det ett fint hotell med halvpension istället. Det tycker vi verkar bra eftersom att våra barn är så pass små än så länge.

• lillamammsen

Vi var i Dominicanska Rep, all inclusive, det var kanon.
    Mat fanns när man så ville, drinkar i baren, fick man tomt i kylskåpet på hotellrummet ringde man bara, glass gick man och tog när man ville.

5 olika resturanger varav en bufféresturang med så mkt mat, sallader o efterrätter att man knappt hann med att smaka på allt samt 3 tapasbarer.

Helnöjda, vi var dock själva men det hade funkat bra om barnen varit med också. Kan nog vara skönt att bo vid sidan av om ni har barn med tror jag.

• metallgem

Vi åkte på all inclusive med vår då 8 månaders dotter och vi kan starkt rekomendera det!! (sunwing på kreta)
    Vi var inte utanför området en enda gång.. lite tråkigt kan tyckas men vi hade det så bra så, behövde inte bekymra oss för något, rummet var rent och fint när vi kom tillbaka från stranden, maten var klar när vi ville ha den. Det enda vi behövde bry oss om var att njuta och vilken solskyddsfaktor man behövde.. Dottern satt i skyddan och lekte och mör, det var tom ett soltak över bebispoolen.

• Jenny 25

JAg har också åkt all incl. Visst kan det bli lite tråkigt med samma mat i två veckor... denna gång har vi redan nu bestämt att vi ska ska gå ut och äta på andra restauranger minst ett par gånger. Allt det andra positiva överväger verkligen all incl.

• pemi

Svarade tidigare i tråden med vill fylla i lite.

Vissa av de hotell med all inclusive vi bott på har mer än en restaurang att äta i. Antingen så ingår det eller så äter man till reducerat pris. Bara på en av 4 resor med all incl. så har maten varit för dåligt varierad, anars har det funnits flera olika rätter att välja mellan och någon eller några nya varje kväll/lunch. Sen är det så pass billigt att bo så att man ändå kan kosta på sig att gå ut och äte någon annanstans tycker vi.

♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Erfarenheter av all inclusive??