• Anonym (Ledsen)

Hur mkt bråkar man ibörjan??

Vi har varit ihop i snart 2månader. Vi har bråkat ett par ggr, och det gör mig jätteledsen. Jag trodde ju att allt skulle vara rosa moln och puttinutt nu i början!! Är vi dömda att glida ifrån varandra för att vi har det såhär i början? Vi har bråkat kanske 3ggr sen vi blev ihop. Erfarenheter?? Jag är så himla ledsen...

• Svar på tråden Hur mkt bråkar man ibörjan??
  • Lost in universe

Det finns ju inget svar på den frågan, det är så individuellt, hur man är som personer, vad bråken handlar om o.s.v

• YoCheri

Vi bråkade nog av och till i början. Till största delen för att vi missförstod varandra. Idag bråkar vi för att vi inte missförstår varandra ;)
    Så länge grälen inte går överstyr och man slutar gräla och blir sams på ett bra sätt är det ingen fara :)

• Anonym

Kommer inte ihåg hur ofta eller när vi började bråka, men bråk är väl normalt i ett förhållande. Man kan ju inte hålla med varandra alltid. Det är efter bråken eller helst innan man ser att ma är oense som man bör välja att kompromissa så inte fler bråk eller ett bråk uppstår. Allt hänger på hur väl ni kommuniserar och hur bra ni kan kompromissa.

• Silence is golden

Finns inga regler "att man skall bråka i början" över huvudtaget.Det är nog snarare varför ni bråkar som ni behöver reda ut.

Ett vackert skal är inte allt
  • MaijaO

Hur ofta eller om vad man bråkar tror inte jag har så stor betydelse för den framtida rellationen, bara men bråkar på rätt sätt. Klarar ni av att lyssna, kompromissa och respektera varandra? Kan ni bara det så är det skit samma om ni är oense om i princip allt.

• Jennyrockar

Kanske ovesäntligt men hur gamla är ni?

Väldigt olika bakrung/uppväxt/kultur?

Vi bråkade ingetning i början, första bråket hade vi när vi flyttat ihop å varit ihop i ca 8 mån. Nu bråkar vi iofs typ 1-2 ggr/mån  men under graviditeterna, särskilt i slutet, bråkade vi som satan.

Just because I ROCK doesnt mean Im a stone
  • Anonym (start)

De förhållande jag varit i, har alltid varit att man gått på äggskal första halvåret. För att sedan få en halvårskris när man känner sig mer "säker" på varandra. DVS man börjar småkivas.. för att sedan braka ut i storgräl..

Kanske är ni redan såpass säkra på varandra att man vågar bråka?
    Och klarar ni grälen och bråken ni har nu så kommer ni bara närmre varandra.

Men var också rädd om dig. Behandlas du illa så tänk på dig själv i första hand.

• Me o Mike

Hmm ja vad bråkar ni om?? Jag och min kille har varit ihop i 2 år och har bråkat 1 gång tror jag.. På riktigt.. Sen att det kan va lite småtjafs om disken nångång kommer man kanske inte ifrån.. Men det dröjde LÄNGE innan vi småtjafsa också..

• Jennyrockar

Själv tror jag inte alltid det handlar om just VAD man bråkar om, vi bråkar om allt å inget, finns ingen röd tråd i det!

Vårt problem är HUR vi bråkar, båda är envisa å elaka som faan!

Just because I ROCK doesnt mean Im a stone
Svar på tråden Hur mkt bråkar man ibörjan??