• Anonym

Hur lång tid tar det innan man hamnar i ketos?

Måste ner i vikt nu, kämpar. Jag har hört att det ska gå snabbare när kroppen hamnar i ketos, hur ska man äta o hur lång tid tar det innan det händer?

• Svar på tråden Hur lång tid tar det innan man hamnar i ketos?
  • TANKGIRL

Det märker du.
    1-2 dygn blir du illamående yr och kallsvettas.
    Inte att rekommondera efter jag själv varit inlagd pga.
    Man mår inte bra, och det är INTE hälsosamt.

• TANKGIRL

för att hamna i ketos äter du bara protein och fett. bara kött och ost med sallad. ingea grönsker och kolhydrater. men man mår som sagt pecka.

• FH Mamma

Atkins är en typ av diet som man hamnar i ketos av. Alltså väldigt lite kolhydrater och mycket protein.

Har för mig att det tar ungefär 3 dygn.

Jag har bantat så en gång och första veckan var jobbig. Men sen blev det ok.

• Anonym

jag äter  pulverdiet , kan man hamna i ketos av det också?

• Anonym

Ketos är ett livshotande tillstånd, skärp dig!

• Anonym

Är det? Jag trodde att det var ett bra sätt att förbränna fett på

• Anna83GBG

vad är det för mening med att hamna i ketosis?

det är individuellt hur fort det går.

• TANKGIRL

När man hamnar i ketos, så har kroppen ingen energi att bränna och går då på och bryter ner muskler. Man kan få njursvikt. Det är självsvält.

• Anna83GBG
    Anonym skrev 2008-02-23 15:31:44 följande:
    Är det? Jag trodde att det var ett bra sätt att förbränna fett på
    Bara det att du trodde att det var ett bra sätt att gå ner i vikt på påvisar att du måste läsa på mer innan du mixtrar med din kropps funktioner.
    För att gå ner i vikt måste man ha kunskap om hur det man håller på med påverkar kroppen även på lång sikt.
  • Anonym

kroppen bränner proteiner, och bryter ner muskelmassa. Muskler vill man ha, både hjärtat och livmodern är muskler t.ex. Men vill man nu hamna i ketos märks det för man får dålig andedräkt (luktar som amoniak ungefär).

Svar på tråden Hur lång tid tar det innan man hamnar i ketos?