Ostsås
Hur farligt är det att äta ädelostsås en gång när man är gravid???? Vet ju att man inte ska äta. Men kan det ta skada om man bara äter en gång..
Hur farligt är det att äta ädelostsås en gång när man är gravid???? Vet ju att man inte ska äta. Men kan det ta skada om man bara äter en gång..
Maria V skrev 2008-02-23 16:58:58 följande:
Jo men nu så ska man ta en ädelost och bara blanda med gräddfil. Så den kommer att vara kall..
Maria V skrev 2008-02-23 17:02:04 följande:
Ja det va det jag tänke. Så det är lika bra att stå över. Man får vänta tills den har kommit ut.. Men VAD kan hända???
Maria V skrev 2008-02-23 17:05:44 följande:
Hittade en massa här... http://www.ktl.fi/portal/svenska/halsoteman/infektionssjukdomar/listeria/
Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att jag läste i Aftonbladet om en kvinna i Norge som fick missfall (väntade tvillingar) efter att barnen hade blivit smittad av listeria.
OM du har otur kan osten innehålla bakterien Listeria och i så fall kan du förlora bebisen du har i magen. Det är sällsynt men det är vad som KANn hända.
Men om du hettar upp osten över 70 grader så dör eventuell listeria. Varför inte hetta upp den i en panna och låta svalna och sedan blanda ihop... smarrigt ju!
Eller köp ädelost pa tub och blanda ner. Den far man ju äta